Campfire Songs - Campfire Songs (2003)

Folk / Avant-Garde
Label: Catsup Plate

1. Queen in My Pictures (9:58)
  2. Doggy (4:39)
  3. Two Corvettes (4:58)
  4. Moo Rah Rah Rain (11:02)
  5. De Soto de Sun (11:35)
sxesven
In één korte sessie opgenomen plaatje van Animal Collective dat te repetetief is om werkelijk intrigerend te zijn zoals de 'normale' albums dat wel zijn. Is meer in lijn met het eerdere werk en focust vooral op drones. Aardig, maar niet meer dan dat. Doe mij maar Sung Tongs. 3*

En toch knap dat het in één keer gelukt is (ja, ze hebben wel wat geoefend) en behoorlijk melodieus klinkt voor slechts gitaargetokkel en fluisterzang. Tja, het zijn die prachtige harmonieen. De overloop van Queen In My Pictures naar Doggy is een zeker applausje waard.

avatar van Apieknar
Ik heb um nog niet goed genoeg beluisterd om daadwerkelijk een oordeel te geven, maar hij klinkt toch erg fijn met die akoestische gitaarsongs. Duidelijk is de muziek belangrijker dan de lyrics, althans volgens mij.

Nihilisme
Moo Rah Rah Rain is fascinerend goed. Die natuurgeluiden vallen precies goed tussen de prachtige warme gitaarklanken. En ook de rest mag er behoorlijk wezen. Eigenlijk best wel knap hoe veelzijdig Avey en Panda zijn.

avatar van Wimisdehipster
Fantastisch album! Sfeervol en zweverig. Inderdaad knap dat dit in één keer is opgenomen.

Nihilisme
Doggy is zó mooi. Zelfs voor mensen die nog nooit een hond gehad hebben.

UnknownPleasure
ahhh, geweldig, vandaag weer opgezet en op mijn bed gaan liggen en alleen maar glimlachen en ontroerd raken; dit is toch wel een van mijn favoriete bands aller tijden, en ja zelfs dit album krijgt van mij bijna de perfecte score. 2 gitaren, 2 stemmen, het hele album in 1 take en zo veel ziel en eerlijkheid, prachtige composities die alleen zij konden maken en gelukkig ook hebben gedaan.