Sylosis - Dormant Heart (2015)

Label: Nuclear Blast

1. Where the Wolves Come to Die (2:55)
  2. Victims and Pawns (5:00)
  3. Dormant Heart (5:14)
  4. To Build a Tomb (4:21)
  5. Overthrown (4:08)
  6. Leech (5:01)
  7. Servitude (4:02)
  8. Indoctrinated (4:40)
  9. Harm (4:55)
  10. Mercy (4:51)
  11. Callous Souls (5:01)
  12. Quiescent (9:02)
  13. Pillars Erode * (4:11)
  14. Zero * (2:39)
avatar van james_cameron
Meest veelzijdige album van deze britse metalband tot nu toe, met een goed uitgebalanceerde mix van doom- en moderne thrashmetal. Vooral de zang is erop vooruitgegaan dit keer. Minder hard en intens dan voorgaand werk, ik bespeur wat meer ruimte voor melodie en hier en daar zelfs iets dat naar cleane zang neigt, maar de band weet over het algemeen nog steeds het betere beukwerk af te leveren. Kanttekening: de afsluitende Smashing Pumpkins-cover Zero is helaas nogal een miskleun. Maar goed, dat is dan ook slechts een bonus-track.

avatar van LinkinPark90
Van Sylosis ken ik enkel het album Edge of the Earth wat me aangenaam had verrast.
Dit nieuwe album heb ik me twee weken geleden aangeschaft.
Het klinkt veelzijdiger zoals james_cameron hierboven aangeeft.
De thrashinvloeden zijn nog te horen maar het klinkt iets meer doom Metal als hun voorgaand werk.
Titeltrack en Leech vind ik nu de echte uitschieters alsook het rustige, akoestische Quiescent.
De Smashing Pumpkins cover klinkt niet slecht maar is een verrassende keuze van deze heren.