Coldplay - Ghost Stories Live 2014 (2014)

Label: Parlophone

1. Always in My Head (3:57)
  2. Magic (4:52)
  3. Ink (4:09)
  4. True Love (4:20)
  5. Midnight (4:48)
  6. Another’s Arms (3:55)
  7. Oceans (4:28)
  8. A Sky Full of Stars (4:38)
  9. O (5:36)
  10. Viva la Vida * (4:26)

taphead
Leuk hoor maar hadden we al deze tracks al niet op een album? Gezien het matige improvisatie vermogen live van deze heren hadden ze net zo goed publiek bij de studiotracks kunnen mixen.
Totaal overbodig behalve dan voor de bankrekening van de band zelf.

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Ben ik wel met je eens taphead. Het is gewoon een kopie van hun studio-album en zelfs de track-volgorde is identiek. Extra zijn wat "bijgeluiden" van de in extase geraakte dames.
Maar buiten dat blijft het, wat mij betreft, een prachtig album. Misschien wel het beste (studio) album van 2014. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over Coldplay - Ghost Stories maar hoge bomen vangen veel wind. Is nu eenmaal zo.

avatar van littleredbird
In eerste instantie was het de bedoeling dat ze ghost stories zouden gaan touren met de speciale ronde setup die te zien is op de dvd. Dit was helaas een erg dure grap en dus hebben ze dit podium alleen in LA opgebouwd en gefilmd zodat de 'liefhebber' thuis op de bank ook nog wat zou meekrijgen van ghost stories live in concert.
De cd is dan wel geen audio kopie geworden van de dvd, maar het is een extraatje die bij de dvd komt.

Ik ben niet de grootste fan van ghost stories, de meeste nummers vind ik te gepolished en computer(beat) geproduceerd, maar de live nummers klinken me toch wel een stukje beter in de oren. Het beste nummer naar mijn idee: Oceans vind ik live erg mooi, veel beter (vocalen met name) dan de studio versie.

avatar van dielinquent
En weer die (amerikaanse cdversie) bonusnummer er niet bij............

avatar van vigil
sheep67 schreef:

Dat is niet helemaal waar, want dit is eigenlijk een bonusschijfje welke je krijgt bij de dvd of de brd waarop wel gewoon het hele concert te zien is.

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Ja klopt Had het al gelezen in een eerder geplaatst bericht. Had mij er iets meer in moeten verdiepen maar ik staar meestal blind op CD's. Ben totaal geen DVD-kijker. Ik heb, denk ik, nog geen 10 films gezien in mijn leven. Maar goed....mijn lievelingsnummer Ghost Story is dus terug te vinden op hun DVD (en wellicht YouTube). Voor de goede orde: ik weet dat het één van de drie bonustracks is die later werd toegevoegd.

avatar van thelion
Lieve albums behoren naar mijn bescheiden mening een "meer" waarde te hebben het zij door andere nummers (covers) in de set op te nemen het zij door improvisatie en/of afwijkende versies van studio albums te spelen.
Op deze van Coldplay is niets van dit alles ook maar in de verste verte te bespeuren. Dit is niets meer en niets minder dan het studio album integraal live gespeeld waarbij er wat achtergrond "ruis" is ontstaan door gillend en krijsend publiek. En laat dat publiek nu net de gevaarlijke factor op live albums zijn. Soms werkt het sfeerverhogend, maar soms haalt het ook alle dynamiek uit een live album en laat dat laatste op dit album dan ook nog eens het geval zijn.
Dan kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat dit een totaal overbodige uitgave is ook als je helemaal weg bent van het studio album zie ik niet in waarom deze live registratie gerechtvaardigd zou zijn.
De enige reden die ik kan bedenken om deze dan toch aan te schaffen is de DVD (waar op het gehele concert staat), maar we zitten hier op een muziek forum dus.....

Ik geeft geen stem aan dit album omdat ik niet weet waarop ik het moet baseren op de cd (in zijn geheel gehoord)of op de DVD (waarvan ik flarden heb gezien).

avatar van mr-mucho
"Oceans" en "Midnight" (favoriete nummers van "Ghost Stories") klinken live veel voller. Met de koptelefoon op toch wel positief verrast hierdoor. Vind ze op de plaat te vlak klinken.