Dutch Uncles - O Shudder (2015)

Label: Memphis

1. Babymaking (3:44)
  2. Upsilon (4:43)
  3. Drips (4:25)
  4. Decided Knowledge (3:04)
  5. I Should Have Read (3:05)
  6. In N Out (3:11)
  7. Given Thing (3:34)
  8. Don't Sit Back (Frankie Said) (4:20)
  9. Accelerate (3:18)
  10. Tidal Weight (3:36)
  11. Be Right Back (4:37)
Ozric Spacefolk
Wow, dat ik dit nog tegen het einde van het jaar mag ontdekken. Gooi Gentle Giant, Roxy Music, Prefab Sprout, King Crimson, Talk Talk en XTC in een blender en je krijgt dit.

Prog-new wave-pop met een ontzettend goede kijk op mooie en toegankelijke songs. Een echt juweeltje, en enigszins vergelijkbaar met die andere prachtige nieuwe band: Outfit.

Ontdekt dankzij Tomio, en misschien wel wat voor vigil

Tomio

avatar van Mssr Renard
Dutch Uncles is één van de meest geniale en eclectische popbands die ik heb leren kennen in de afgelopen jaren. In die zin, dat ik meestal niet zo warm loop voor moderne rock, weet Dutch Uncles mij precies daar te raken waar ik het fijn vind.

Dutch Uncles pakt het beste van Talking Heads, Gentle Giant, Fixx, Zappa, Kate Bush, Queen etc. gooit in de blender en komt met een vorm van pop die bekend klinkt maar toch een echt eigen smoelwerk heeft.

Progressieve poprock met wat korte liedjes (maar moderne rock is altijd korter dan classic rock), maar er gebeurt echt heel veel in de muziek. Rare ritmes, typische zangpartijen en echt een erg avontuurlijke en heldere productie.