Blueneck - King Nine (2014)

Label: Denovali

5. Broken Fingers (5:44)
  6. Father, Sister (4:00)
  7. Spiderlegs (6:35)
  8. Mutatis (9:01)
  9. Anything Other Than Breathing (6:15)
avatar van snarf349
Broken Fingers is zo'n nummer waar je even stiekem verdrietig bij mag zijn.

avatar van tristan da cunha
Even het gemiddelde omhoog brengen. Dit is een fantastische plaat zo aan het eind vh jaar.

avatar van Helicon
Effe gemiddelde verder omhoog gebracht. Wat etherische, weemoed. Zo ingehouden, zo mooi.
Wederom een ongelooflijk juweel van deze band.

avatar van the crook
2014 was een mooi jaar voor de post-rockers onder ons, met releases van Blueneck en Jakob. King Nine verrast niet, maar is net als zijn voorgangers bloedmooi! Ook het artwork bij het album is erg mooi.

Sines van Jakob vind ik nét iets mooier, maar deze krijgt van mij ook gewoon een 4,0.

avatar van clayhill
Prachtig ! Ik moet bij Blueneck altijd denken aan het onvolprezen Catherine Wheel. Die stemmen zijn haast identiek....

Antagoon
Catherine Wheel....wauw, dat zijn referenties (ik hoop tegen beter weten in nog altijd op een nieuwe plaat). Ik ga dit meteen proberen, al zal dit beduidend ingetogener zijn als ik de comments lees.

avatar van nojob
Mijn favoriete postrock band met zang.

avatar van nojob
Herstel,mijn favoriete band die bijna niemand kent.