David Guetta - Listen (2014)

Alternatieve titel: Listen Again

Frankrijk
Dance
Label: Parlophone

1. Dangerous (3:23)

met Sam Martin

2. What I Did for Love (3:27)

met Emeli Sandé

3. No Money No Love (3:57)

met Elliphant en Ms. Dynamite

4. Lovers on the Sun (3:23)

5. Goodbye Friend (3:49)

11. Sun Goes Down (3:31)

met MAGIC! en Sonny Wilson

12. S.T.O.P. (3:34)

met Ryan Tedder

13. I'll Keep Loving You (3:08)

met Jaymes Young en Birdy

14. The Whisperer (3:54)

met Sia

15. Bad * (2:50)

met Vassy

16. Rise * (3:55)

met Skylar Grey

17. Shot Me Down * (3:11)

met Skylar Grey

18. Dangerous [Robin Schulz Remix] * (3:20)

met Sam Martin

Erg benieuwd naar deze nieuwe Guetta.

Ja het is allemaal zo commercieel als wat, maar hij blijft imo toch prima nummers maken.
'Bad' vond ik al prima, maar 'Lovers on the Sun' is wat mij betreft de zomerhit van dit jaar. 'Dangerous' vind ik ook weer lekker, 'Shot me down' vond ik wat minder.

Guetta heeft zo te zien weer een heel blik aan bekende artiesten opgetrommeld, en juist daarom vind ik het wel mooi dat hij een paar nummers uitbrengt met een onbekende artiest als Sam Martin. Zo helpt hij deze zanger toch mooi aan succes ipv op safe te spelen en weer wat met bv Sia uit te brengen.

Het lijkt erop dat Guetta weer wat is afgestapt van zijn 'R&B periode' (Zie Flo Rida, Nicki Minaj, Snoop Dogg, will.i.am, Chris Brown, Lil' Wayne en Akon op Nothing but the Beat), en gaat hij nu weer wat meer richting de 'echte zangers' zoals Sam Martin, Emile Sande, John Legend ed.

avatar van NewYorkCityLight
'Dangerous' is echt een sterk nummer! 'Lovers on the Sun' vind ik ook wel leuk, hoewel het een enorme Avicii kloon is (en met Avicii heb ik dan juist weer niks). 'Bad' en 'Shot Me Down' vind ik beide afschuwelijk en ik ben blij dat deze de weg naar de standaard editie dan ook niet hebben gevonden. Waarschijnlijk vindt hijzelf, of de platenmaatschappij, het dus ook niks.

Een samenwerking met Ms. Dynamite? Interessant! Zij leeft blijkbaar ook nog. Een track met Nicki Minaj EN Afrojack lijkt mij daarentegen een beetje teveel van het slechte

Eigenlijk zou ik voor een hele plaat met Sam Martin in de hoofdrol ook wel warm te lopen zijn. Fijne stem om naar te luisteren.

avatar van pureshores
@NewYorkCityLight

Ms Dynamite hoor je ook in het nummer van DJ Fresh-Dibby dibby sound van eerder dit jaar

avatar van Waste Management
Nummer "Dangerous" heeft veel weg van een semi-ballad... Prima nummer. En "Lover on the Sun" is ook goed.

avatar van MIAB
Het album begint heel sterk met "Dangerous" en voor de rest vooral veel bekende deuntjes van David Guetta, maar daarom niet minder plezierig. 3,5*

Dangerous (3:23) --- 4,0
What I Did for Love (3:27) --- 3,5