Rick Ross - Hood Billionaire (2014)

Label: Maybach

1. Intro (2:07)
  2. Hood Billionaire (3:57)
  3. Coke Like the 80's (4:48)
  4. Heavyweight (4:06)

met Whole Slab

5. Neighborhood Drug Dealer (3:53)
  6. Phone Tap (4:38)
  7. Trap Luv (4:10)

met Yo Gotti

8. Elvis Presley Blvd. (6:02)

met Project Pat

9. Movin' Bass (4:23)

met Jay-Z

10. If They Knew (4:34)

met K. Michelle

11. Quintessential (3:13)

met Snoop Dogg

12. Keep Doin' That (Rich Bitch) (4:13)

met R. Kelly

met Big K.R.I.T.

17. Wuzzup * (3:38)
  18. Headache * (4:51)

met French Montana

totale tijdsduur: 1:09:44 (1:18:13)
avatar van NL_RAPPIN
Skirre cover maar deze gaat zeker knallen !

avatar van Yestsida
Ben vooral benieuwd naar de Jay-Z, Snoop Dogg, Lil' Boosie, T.I. en Big K.R.I.T. collaboraties!

avatar van Ralph.
Mastermind is denk ik mijn favoriete hip-hop album van 2014. Dus ben benieuwd naar deze.

avatar van Delars
Trap Luv is hard.

avatar van TheLegacy
Rick Ross op soulvolle beats kan me nooit vervelen, op trapbeats wel. Laat dit album nou net met name uit dat laatste bestaan. Erg jammer, maar Ross had al aangegeven dat dit een 808 georiënteerd album zou zijn.

avatar van Holla
1,0
Toch maar eens checken

avatar van Flipm0de
1,5
Vaak kan ik op Rick Ross projecten nog wel genoeg nummers vinden die ik kan waarderen (vaak door de goede producties), maar dit keer is het toch wel een erg matig album geworden.

bennerd
Dat gemiddelde... Zo slecht kan dit toch niet zijn?

avatar van Holla
1,0
If They Knew is wel okee

avatar van Yestsida
Zo slecht vind ik dit allemaal niet hoor, maar toch minder dan zijn voorgaande albums.

Rick Ross brengt hier niet zijn typische luxe-rap, om het maar even een naam te geven. Al voor Hood Billionaire het daglicht zag was bekend dat dit een hard straatalbum ging worden. Hier is hij niet in geslaagd.

Waar vooral zijn beatkeuze op voorgaande projecten subliem was is dat hier beduidend minder.

De titeltrack, Heavyweight en Burn zijn toffe Trap nummers, het refrein van het tweede genoemde nummer is wel zeer zwak te noemen. Whole Slab valt me trouwens weer positief op, net zoals op oudere gastbijdrages. Er bestaan overigens wel (veel) betere trapnummers, ook van Rozay zelf.
Coke Like the 80's en Neighborhood Drug Dealer zijn ook vrij hard, maar toch minder leuk dan die andere drie.

Daarnaast heb je de single Elvis Presley Blvd. en Nickel Rock die wat harder zijn dan de overige nummers op de LP. Voor een, zoals beloofd, hard 808 gedreven straatalbum is dat wat karig.

Het hoogtepunt van dit album is de afluister: Brimstone. Big K.R.I.T. levert hier weer een prachtige beat en refrein af.

De rest is niet slecht, maar niet memorabel. Ross' vorige albums waren veel memorabeler. If They Knew ligt me het minst. Ook jammer dat Jay-Z enkel het refrein verzorgt op Movin' Bass.

Voor en na enkele nummer hoor je soms iemand praten die blijkbaar in de gevangenis zit. Hij moet de luisteraar doen geloven dat Rick Ross wel degelijk een echte "gangster" is/was. Iedereen weet hopelijk dat dit totaal niet het geval is. Tergend.

Geen typisch "luxueus" album van de gastheer, maar ook niet het beloofde trapalbum. Ricky Rozay klinkt ook niet altijd even geïnteresseerd. Gemiste kans!

avatar van Kos
Kos
Movin bass is stiekem wel geinig.

avatar van Johnny Marr
Trap Luv.

Een grote uitschieter met een geweldige beat op dit verder zeer matige (en te lange, zeker met de twee bonustracks erbij) album. De bonustracks zijn trouwens echt afschuwelijk, nog inspiratielozer dan het leeuwendeel van het reguliere album. De hoes, hoe over the top ie ook is, vind ik best wel leuk .