Azealia Banks - Broke with Expensive Taste (2014)

Label: Prospect Park

met Theophilus London

5. 212 (3:24)

met Lazy Jay

6. Wallace (3:50)
  7. Heavy Metal and Reflective (2:36)
  8. BBD (3:18)
  9. Ice Princess (3:43)
  10. Yung Rapunxel (4:00)
  11. Soda (3:42)
  12. Chasing Time (3:30)
  13. Luxury (2:48)
  14. Nude Beach a Go-Go (2:19)
  15. Miss Amor (4:28)
  16. Miss Camaraderie (5:08)
avatar van Ralph.
Wat? Eerst werd ze zo gepromoot en zag je haar naam overal voorbij komen. Toen werd het album de hele tijd terug gezet en nu zonder promotie is hij er opeens?

avatar van waxs
Kwam hem per toeval op Spotify tegen. Maar meteen even luisteren.

avatar van Oepsje
Na de eerste 2 luisterbeurten vind ik die album erg tegenvallen. Na de fantastische single van alweer 2 jaar geleden en de hele hype die om dit album hing, is er 2 jaar later weinig van overgebleven. Mijns inziens hinkt het album heel erg op 2 gedachten. Enerzijds nummers die meer de trap / hiphop achtige richting op gaan. Een richting die mij wel bevalt (bijvoorbeeld BBD en Ice Princess) aan de andere kant slappe pop-songs met soms bijna trance achtige beats (Gimme a Chance / Young Rapunxel). Daar komt bij dat 16 nummers Azealia wat aan de lange kant is. Jammer.

avatar van Jordyp
1,5
Zelden zo'n onevenwichtig album gehoord. Een album kan je het eigenlijk niet eens noemen. HipHop, Pop, R&B, Dance alles komt wel een keer aan de beurt, maar meestal is dit niet van een niveau waarvan je kan genieten. Sommige nummers zijn nog best aangenaam ook, echter is dit voor het grootste gedeelte echt heel matig. Daarnaast is er haast geen doorkomen aan met een speelduur van meer dan een uur. 1,5*

Chocolate
Heel bijzonder dat er zo weinig stemmen zijn op dit album. Vind het een verborgen pareltje. Het is inderdaad een onsamenhangend album, maar dat maakt het voor mij bij elke luisterbeurt weer een ontdekkingstocht door een jungle van verschillende genres. Het is donker, het is rauw, het is hard en zacht. Het is interessant. En ik moet elke keer lachen als Nude Beach a Go-Go dan op komt.

avatar van exsxesven
Heavy Metal and Reflective