Hans Zimmer - Interstellar (2014)

Duitsland
Score
Label: WaterTower

1. Dreaming of the Crash (3:55)
  2. Cornfield Chase (2:06)
  3. Dust (5:41)
  4. Day One (3:19)
  5. Stay (6:52)
  6. Message from Home (1:40)
  7. The Wormhole (1:30)
  8. Mountains (3:39)
  9. Afraid of Time (2:32)
  10. A Place Among the Stars (3:27)
  11. Running Out (1:57)
  12. I’m Going Home (5:48)
  13. Coward (8:26)
  14. Detach (6:42)
  15. S.T.A.Y. (6:23)
  16. Where We’re Going (7:41)
  17. First Step * (1:47)
  18. Flying Drone * (1:53)
  19. Atmospheric Entry * (1:40)
  20. No Need to Come Back * (4:32)
  21. Imperfect Lock * (6:54)
  22. What Happens Now? * (2:26)
  23. Who's They * (7:17)
  24. Murph * (11:21)
  25. Organ Variation * (4:52)
  26. Tick-Tock * (8:19)
  27. Day One [Original Demo] * (3:49)
  28. Dylan Thomas - Do Not Go Gentle Into That Good Night * (1:39)

met John Lithgow, Ellen Burstyn, Casey Affleck, Jessica Chastain, Matthew McConaughey en Mackenzie Foy

29. No Time for Caution * (4:06)
totale tijdsduur: 1:11:38 (2:12:13)
avatar van dynamo d
Inderdaad een fenomenaal goede soundtrack. ik heb daarom ook maar deze bijzondere deluxe versie aangeschaft Interstellar (Original Motion Picture Soundtrack) [Deluxe Edition - Illuminated Star Projection Box]: Amazon.co.uk: Music

Mijn favoriete score van hem blijft nog altijd wel The Dark Knight, samen gecomponeerd met James Newton Howard. Donker en geniaal!

dynamo d schreef:

Mooie Box Set inderdaad! Alleen wel prijzig. Zelf heb ik al de 2LP en daarom maar (weer een andere versie:) de Deluxe editie gedownload met 24 nummers. En wat blijkt: het fantastische Murph en Tick-Tock (beiden ook nog lange nummers) staan niet alleen op deze Limited Box Set, maar gelukkig ook op de LP. Ook No Time For Caution vind je op de LP terug. Heb ik met de Deluxe download en de 2LP samen 27 van de 29 tracks van de Box Set.

Als je de 2LP niet hebt, dan is het zeker het overwegen waard deze mooie Box Set met bijzonder fraaie extra tracks erbij aan te schaffen.

avatar van aad r
Prima soundtrack maar hij leunt wel erg zwaar op de plaat van Philip Glass genaamd Koyaanisqatsi. Plagiaat is een groot woord maar zwaar geinspireerd is misschien beter.

Deze sublieme soundtrack staat sinds vandaag op 4 in de score toplijst hier op MM. Vanavond de fraaie film weer eens kijken en dan (nog) meer op de muziek letten.

avatar van John Barry
Goede soundtrack van Zimmer. De soundtrack heeft een aparte sfeer. Dit komt vooral door het gebruik van het orgel. Soms is de muziek erg groots, soms ook behoorlijk minimalistisch. Maar de sfeer verliest deze soundtrack geen moment. Deze soundtrack is zeker de moeite waard om eens te luisteren.

3,5 ster

avatar van Ayreonfreak
Liefhebbers van dit album moeten vooral eens luisteren naar de band Kauan. Niet geheel overeenkomstig, maar de sfeer op het album "Kauan - Kaiho (2017) - MusicMeter.nl" doet mij erg denken aan de muziek van Interstellar. Het refereert wat mij betreft heel erg aan de muziek van Zimmer.

avatar van meneer
Afgelopen zondagmorgen zat ik, bij het raam, in een vlucht naar Rovaniemi in Lapland. Ik heb wat lichtelijke vliegangst en dan zet ik altijd mijn koptelefoon op met muziek. Deze keer was dat ‘Stay’ van dit album.

Onder mij ontvouwde zich een besneeuwd landschap wat steeds dichterbij kwam. Lichtelijke sneeuwvlokken daalden met mij mee naar beneden richting de wachtende berken en dennenbossen waar zij naar toe gingen. En ik ontwaarde een verstilde wereld waar de winter en de vorst zich volledig uitleefden. De combinatie van deze wereld met deze muziek deed de vliegangst volledig verdwijnen.

Een majestueus moment die ik meeneem in mijn herinneringen...

avatar van vigil
Dankzij de progladder min of meer dit album ontdekt, uiteraard kende ik de artiest al en met de film dmv de trailers ook een beetje bekend. Voor deze soundtrack heb ik 3 woorden: prachtig prachtig prachtig

avatar van meneer
vigil schreef: