Shora - Malval (2005)

1. Parhelion (9:22)
  2. Arch & Hum (7:02)
  3. Siphrodias (7:52)
  4. Klarheit (8:59)
Prachtige plaat, net als de hoes!

avatar van robbinh
geweldige plaat, verveeld geen moment, geweldig samenspel ook tussen de heren, 4 prachtige nummers, ben zwaar benieuwd naar de full-length die binnenkort uitkomt als het goed is, zou dit ook graag live nog een keer willen aanschouwen!

Parabola
Beklemmende en meeslepende melodieën, soms met electronische elementen er tussendoor; heerlijk om naar te luisteren. Mooi veelzijdig album!

avatar van Flaphead
Verrassend sterk album van deze Zwitserse band. Een ongelofelijke post-rock-trip vol melancholische sfeer, prachtige structuur en geweldige dynamiek. Arch & Hum is een van de beste tracks die ik in jaren heb gehoord. Krachtig, meeslepend, gevoelig en diepzinnig. Top!

Ssscht...
Waanzinnig goede band! 'k Heb ze gisteren live gezien en ik ben werkelijk sprakeloos. Wat een diepe, prachtige en verrassende sfeer toverden ze op dat podium! En dat zonder enige pretentie.

De cd is ook prachtig... alles zit perfect in mekaar. Die sound! En wat een mix ook! Schitterend. De beste post-rock die ik ken. Ze zijn zoveel inventiever en slimmer dan al die andere bandjes die iedere keer weer zacht beginnen om vervolgens naar een climax toe te gaan zonder interessante breuken en wendingen, Shora gaat veel verder dan dit (op den duur saaie) "trukje".

Wie weet sluipt dit over enkele maanden zachtjes mijn top-10 binnen...

avatar van scabiosa
zoals mijn broertje 'ssscht' zegt is dit inderdaad een waanzinnig bandje én helemaal anders dan de vervelende postrock groepen die almaar blijven doorzagen met hun opbouw van gitaarmuren en delay'tjes en vele andere clichés
hier niet dus
dit zijn fijne compositietjes, mooi uitgebalanceerd en uiterst overtuigend gebracht
de moeite mensen, de moeite

avatar van Tha)Sven
Ze zijn op dit moment volgens mij aan het werken aan een nieuwe plaat.

avatar van Belhifet
Zo, dit is een prachtig plaatje zeg! Mijn post-rock moeheid, waarvan ik dacht dat die toch wel bijna definitief had ingeslagen, wordt nu toch wel weer even weggeblazen.

avatar van JSPR_G
Erg sterk dit, hoor, echt een verademing! Heerlijke frisse post-rock dat van begin tot einde blijft boeien. Geen grote ups en downs, maar een constant hoog niveau wat maakt dat dit een van de beste post-rockplaten is die ik ken. En als verrassing op het einde zowaar nog een vrouwelijke zangeres die het geheel prachtig afsluit.

En Wat is vooral Arch & Hum een heerlijk nummer!

avatar van robbizzel
geniaale plaat ja, draait al jaren lang rondjes hier. jammer genoeg horen we nooit meer wat van ze..