James Farm - James Farm (2011)

Jazz

8. Unravel (5:52)
  9. If by Air (6:53)
  10. Low Fives (7:01)
  11. The Trickster (2:45)
Volg saxofonist Joshua Redman al enige tijd met veel plezier. Houd van saxofoonmuziek in het algemeen en van zijn spel in het bijzonder. Naast solo cd’s, maakt hij cd’s met de pianist Brad Mehldau en ook met the Bad plus. Onder de naam James Farm blaast Joshua zijn partij mee met pianist Aaron Parks, bassist Matt Penman en drummer Eric Harland. Dit is hun debuut cd uit 2011, in 2014 volgde een 2e met als titel City folk met een koeienhoes. Op deze 1e cd uit 2011 zijn alle 10 tracks van de Farmgroep; de een nog mooier dan de ander. Prachtige muziek voor de late uurtjes.

avatar van Mssr Renard
Zo dit klinkt me toch een partij vet. Joshua Redman/Aaron Parks kende ik al, maar hier doen ze het met Matt Penman en Eric Harland. Een soort jazz/fusion supergroup, die bijna niemand kent hier.

De muziek is spannend, avontuurlijk, virtuoos maar vooral erg warm en mooi