Metal Church - Hanging in the Balance (1993)

Label: Rising Sun

1. Gods of Second Chance (5:23)
  2. Losers in the Game (5:08)
  3. Hypnotized (4:43)
  4. No Friend of Mine (3:57)
  5. Waiting for a Savior (5:48)
  6. Conductor (4:10)
  7. Little Boy (8:13)
  8. Down to the River (5:01)
  9. End of the Age (7:17)
  10. Lovers and Madmen (2:51)
  11. A Subtle War (4:16)
  12. Low to Overdrive * (4:29)
avatar van Sinner
Verschrikkelijk lelijk cover artwork bij een verder best wel degelijke cd. De nummers zijn heel wat interessanter dan op The Human Factor en met "Gods Of Second Chance" is er zelfs weer eens een absolute knaller terug te vinden. (het is overigens mijn favoriete Metal Church nummer).

Zowel productie als spel van de muzikanten is dik in orde (met name zanger Mike Howe klinkt weer erg goed) en er is behoorlijk wat variatie in de nummers. Snelle nummers als Conductor of No Friend Of Mine worde netjes met wat langere, gedragen songs als Waiting For A Saviour of het eerder genoemde Gods Of Second Chance gewisseld. Erg jammer alleen dat dit het eigenlijk einde van Metal Church inleidde, want de albums na de reunie met David Wayne (en nadien met zanger Ronnie Munroe), zijn gewoon erg matig en saai.

Maar op Hanging In The Balance was het dus nog dik in orde. Gods Of Second Chance, A Subtle War, No Friend Of Mine, Waiting For A Savior en Losers In The Game zijn alle zonder uitzondering lekkere tracks.

avatar van Sir Spamalot
Hé, volg ik alweer collega Sinner met een bericht bij een album?
Ik ben blij dat ik dit album nog eens een draaibeurt heb gegeven, want dit is opnieuw een lekker album met als "hoogtepunten" de door Sinner aangegeven nummers. Ik heb ook iets voor nummer 9 End of The Age: dit nummer heeft een lekkere break als aangekondigd door zanger Mike Howe met de woorden: "Here it comes...", volgt een acoustisch stukje, een rake tempoversnelling met scherpe solo's als altijd.
Opnieuw een prima album.
In mijn begeleidend boekje bij de cd staan de lyrics van het laatste nummer er niet in - slordigheidje.

MindRuler
Deze CD destijds voor een prikje gekocht. Het lelijke hoesje nam ik er maar bij.
Losers In The Game is een aardig nummer, maar over het algemeen is dit toch een behoorlijk zwak album voor Metal Church begrippen.

avatar van sinkthepink
Deze is altijd een beetje ondergewaardeerd geweest vind ik, Gods Of Second Chance/ Losers In The Game/ No Friend Of Mine doen niet onder voor hun beste nummers imho. Tweede helft van de plaat bevat wel wat zwakkere broeders die ik eigenlijk nooit draai.