Alain Johannes - Fragments & Wholes, Vol. 1 (2014)

Chili
Uitgebracht in eigen beheer

1. All the Way Down (2:37)
  2. Whispering Fields (2:29)
  3. Saturn Wheel (2:55)
  4. Swan and Crow (2:55)
  5. It Is (1:29)
  6. Kaleidoscope (4:27)
  7. Pebble Tears (1:27)
  8. Petal's Wish (2:26)
  9. Jack of Wands (4:00)
  10. Welcome (2:57)
  11. Where Angels Crawl (3:20)
  12. Let It Gnaw (3:13)
avatar van Sunderland
De nieuwe langspeler van Alain Johannes via crowdfunding tot stand gekomen.

Het album heeft nog wat draaibeurten nodig om een juist oordeel te krijgen. Het pakt me minder dan toen ik de eerste keer Spark hoorde. Voorlopig een veilige 3,5.

avatar van muziekobsessie
Ik vind dit juist n beter album dan voorganger. Sterker nog deze is veel beter te pruimen dan de laatse qotsa. Lanegan of masters of reality waar dit mee te vergelijken valt. Vorig album was n vermoeiende zit terwijl deze precies de juiste balans heeft voor mij. Meer akoestisch met zo nu en dan n lekkere rocker waar genoemde bands nog n puntje aan kan zuigen. Maar vooral de meer folknummers raken mij door zijn krachtige stem die wel wat weg heeft van mark lanegan waarvan hij t laatste album heeft geproduceerd