De Staat - Vinticious Versions (2014)

Label: Mascot

1. Get It Together (2:53)
  2. Build That, Buy That (3:07)
  3. Input Source Select (2:40)
  4. Down Town (4:00)

met Janne Schra

5. All Is Dull (3:12)
  6. Devil's Blood (3:33)
  7. Sweatshop (4:08)
  8. Wait for Evolution (3:27)
avatar van Rvdz
Die versie van Wait For Evolution is wel echt hemels, was altijd al een van mijn favoriete Staat nummers maar deze uitvoering is mogelijk nog beter. De rest is nog niet helemaal binnengekomen hier.

avatar van The_CrY
Ik vind het erg leuk dat De Staat dit gedaan heeft. Ik waardeer dan ook vooral het gebaar. Oude nummers opnemen in een vintage jasje . Ik vind de conversie zeer geslaagd. Of ik het ook tof vind om te luisteren is een tweede en ik moet nog wat aan de nummers wennen, maar toch respect voor De Staat voor deze release.

avatar van Snoeperd
Wat is Input Source Select in deze versie toch een geweldig nummer. De Staat goes old school hiphop!

Zeker weten! Geweldig optreden hiermee bij De Song van het Jaar 2014:

De Staat - Input Source Select live bij De Song van het Jaar 2014 - YouTube

avatar van discipline
briljant nummer idd! Dat dansje erbij is ook echt geweldig!

Beetje Beastie Boys achtig, misschien wel de song van het jaar voor mij.
De Staat durft zichzelf te vernieuwen, de boeiendste band van Nederlandse bodem.
Nijmegen en omstreken doet het toch niet verkeerd ( Shaking Godspeed, Go Back To The Zoo).

Ik heb het vinyl inmiddels besteld.

avatar van hidalgo
ik twijfel dacht eerst aan 3.5 nu hijg ik meer naar 4
vooruit met de geit

een 0.5 voor het dansje dan

Gewoon een lekkere EP. Niet te moeilijk over doen verder: ze maken er uitstekende nieuwe versies van en dat waardeer ik.

Cool dansje he op Input Source Select?!

avatar van Rvdz
Ga vanavond naar de Vinticious show in Rotterdam, ben benieuwd. Volgens mij steken ze live nog veel meer nummers dan de 8 die op deze staan in een nieuw jasje.

avatar van philtuper
discipline schreef:
briljant nummer idd! Dat dansje erbij is ook echt geweldig!
Ik heb gisteren bij Grenswerk in Venlo het dansje ook live mogen meemaken. Inderdaad een geweldig dansje! En natuurlijk een geweldig nummer ook! Helemaal Beastie Boys. Helemaal goed!

avatar van DjFrankie
philtuper schreef:

helemaal mee eens, was sowieso een geweldig optreden in Venlo

avatar van WoNa
Ja, dit is gewoon heel goed gedaan. "Vintage delicious". Muziek ontwikkelt zich door de jaren heen en de manier waarop dat bij De Staat heeft plaatsgevonden, is heel goed op dit lekkere tussendoortje te horen. Terecht dat de band het heeft uitgebracht, want deze versies voegen iets toe aan de bestaande.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine.

Wo.

avatar van iJorno
Heel fijn albumpje/EP'tje. Kan heel erg genieten van de heerlijke nummer van de Staat, ook in deze stijl.

IBN BATTOETA
Wat een nare alliteratie, deze titel.

avatar van Cor
Cor
Ben gewoon niet zo van de herbewerkingen. Dus is wel gevarieerd en alternatief gedaan. Maar voor mij hoeft het niet, zo'n album met 'alternate takes'.