Kreng - The Summoner (2015)

België
Electronic / Avant-Garde
Label: Miasmah

1. Denial (6:34)
  2. Anger (7:32)
  3. Bargaining (3:16)
  4. Depression (5:51)
  5. Kreng - The Summoning (15:22)

met Amenra

6. Acceptance (3:30)

tuktak
Heavy spul dit. Zeer minimaal met plotselinge extreme uitbarstingen. Zoals *spoiler alert* het eerste nummer begint met bijna 5 minuten aan grondtonen om dan plots in een extreme nachtmerrie te veranderen. Scary shit. Als dan nota bene Amenra voor de verfrissing op dit album moet komen zorgen, dan weet je dat het intens donker is. Eigenlijk haal ik weinig plezier uit het luisteren hiervan, maar intens en interessant is het wel.

avatar van henkiev
Geweldige plaat !

avatar van Môrthul
Brr ik vind dit maar een saaie bedoeling. Elk nummer leunt op hetzelfde trucje en de uitbarstingen doen me ook niet zo veel. Het nummer met Amenra is gelukkig een stuk interessanter en weet het geheel nog naar een voldoende te tillen.

avatar van popstranger
Een album dat me ook niet weet te pakken. De laatste 3 songs maken het nog een beetje goed maar over de gehele lijn blijft deze plaat teveel hangen bij die grondtonen. Het zal ook wel de bedoeling zijn om de luisteraar met een ongemakkelijk gevoel achter te laten maar er gebeurt gewoon te weinig om de luisteraar even wakker te schudden (buiten het nummer met Amenra).