Captain Beefheart and His Magic Band - Mirror Man (1971)

Label: Buddah

1. Tarotplane (19:04)
  2. Kandy Korn (8:05)
  3. 25th Century Quaker (9:49)
  4. Mirror Man (15:41)
beaster1256
gekke beefheart maakt gekke plaat, niet zo toegankelijk, geef mij maar shiny beast van de gekke kapitein

avatar van korenbloem
Ik vind deze plaat best toegangkelijk. Dit neigt meer naar blues toe, als je het vergelijkt met TMR. Dit is een must voor de mensen die van blues gitaar houden en voor de mensen die van een jammende sound houden.

avatar van Paap_Floyd
Erg vette plaat. Vooral Mirror Man en Tarotplane schoppen kont

avatar van Ataloona
Topplaat in de fantastische discografie van de Kapitein. Tot mijn schande had ik deze plaat vergeten te beluisteren vorige maand tijdens mijn Beefheart marathon, maar nu dus kennisgemaakt met de heerlijke blues plaat van de kapitein. Het klinkt idd wel als een jamsessie en het is mooi dat deze sessie toch ook weer die ongrijpbare Beefheart sound heeft met zijn stem en gare gitaarriffjes. Heerlijk.

avatar van frolunda
Vond hem vroeger erg goed,hypnotiserend bijna.Nu na al die jaren vind ik dat nog steeds,lekkere lange,rauwe blues jams.Samen op 1 cd met safe as milk"die me ook nog steeds kan bekoren.Vandaag ook maar eens the spotlight kid/clear spot aangeschaft want dat werd ook weleens tijd.Ga ik van genieten denk ik....

avatar van Paalhaas
Wat niet heel veel mensen weten is dat Mirror man eigenlijk het tweede album van Beefheart is. Of, preciezer, het bevat muziek die op het tweede album (werktitel It comes to you in a plain brown wrapper, een half live/half studio dubbelaar) terecht had moeten komen. De opnames voor dit tweede album vonden plaats in november 1967, een half jaar voor de opnames van Strictly personal dus. Helaas heeft dit album het licht nooit gezien, wel in een ingekorte versie dus (dit album). De 32 jaar later uitgekomen Mirror man sessions komen het dichtst in de buurt van het oorspronkelijke Plain brown wrapper-album. Die uitgave is dan ook te prefereren boven deze.

avatar van jeromach
Kandy Korn heeft me leren muziek te luisteren. Het zit hier dan ook in de muren, goede kans dat als je buiten voorbij loopt het nog kan horen

avatar van Flemming
Op vakantie in Frankrijk, eindelijk deze plaat op het Friday Music label tegen gekomen. Een prachtige heruitgave, die zo magisch klinkt, dat ie je helemaal de muziek inzuigt.
Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.