Maria Dolores Pradera - Homenaje a Chabuca Granda (1984)

Spanje
Folk / Wereld
Label: Zafiro

1. La Flor de la Canela (3:08)
  2. Caballo de Paso (2:55)
  3. Fina Estampa (2:24)
  4. Paso de Vencedores (3:28)
  5. Ese Arar en el Mar (2:44)
  6. Gracia (2:47)
  7. Me He de Guardar (3:25)
  8. Dueño Ausente (3:19)
  9. El Gallo Camarón (2:57)
  10. Pasito a Paso Otra Vez (2:53)
kuifenco
Verrassend om haar op Mume tegen te komen. Via de top 10 van Poles Apart overigens. Het nut van een lijstje zowaar. Ik herinner me van deze gepassioneerde grote dame wat oud verzamelwerk op verdacht obscure labels. Goede aanleiding om me verder te gaan verdiepen in de hier aangegeven reguliere albums. Daar verheug ik me op. Nu maar hopen dat ik ze vanaf het net kan laten binnen stromen.

avatar van Poles Apart
kuifenco: Staat inderdaad in mijn Tip/Top 10 van aanbevolen albums die helaas alleen (tot nu toe) een stem van mezelf hebben. Kwam dit album jaren geleden tegen op het net en heb het inmiddels op vinyl in de kast staan (Tsjechoslowaakse persing zowaar!).

Met begeleiding van Los Gemelos, de tweeling Santiago en Julián López Hernández, die Maria Dolores (91 jaar jong inmiddels) op zoveel albums hebben bijgestaan. Schitterende muziek voor elk tijdstip van de dag en elke dag van het jaar.

Ben ook van plan nog meer van deze dame tot mij te nemen. Beluister trouwens ook eens Violeta Parra als je haar nog niet kent.

kuifenco
Poles Apart schreef:
Ben ook van plan nog meer van deze dame tot mij te nemen.

Maak je borst maar nat en duik erin! Da's dan weer het voordeel van die media: zojuist heb ik rondgeneusd op youtube en spotthefly. En tot mijn grote vreugde valt er een massa aan moois van Pradera te beluisteren. Wij vergeten wel eens in onze door engelstaligen gekoloniseerde delta dat spaans de tweede wereldtaal is. Etnocentrisme schijnt die veel vertoonde domheid te heten.

avatar van E-Clect-Eddy
Spaans is zo ver ik weet de eerste wereldtaal als het gaat om mensen die het dagelijks spreken / gebruiken bijna een miljard. Alleen vermoed ik dat het aantal mensen die ooit enige Engelstalige cursus gevolgd hebben nu wel het dubbele van genoemde aantal is.

Maria Dolores Pradera - ik ken haar van naam en heb zelfs een paar cd's geërfd maar nog nooit beluisterd.

avatar van trebremmit
Volgens mij is dat Chinees (mandarijns).

avatar van E-Clect-Eddy
trebremmit schreef:
Volgens mij is dat Chinees (mandarijns).

Zover ik weet worden er diverse variante Chinees gesproken die zo veel van elkaar verschillen dat de ene persoon uit de ene regio niet de ander kan verstaan uit een andere regio. Zelfde geldt voor India.