iT, the 2nd Album (1994)

Dance
Label: EVA

1. Edwards World - Soul Roots (4:23)
  2. Dimitri en Jaimy - On the Discotrain (5:35)
  3. Ransom - My Dance (3:30)
  4. Itch-E & Scratch-E - You Got Me Running (4:05)
  5. Full Swing - Choices (4:02)
  6. 2 Man Will Move U - Goodbye Thing (4:35)
  7. River Ocean ft India - Love & Happiness (5:04)
  8. Kieta - Miss Know It (3:24)
  9. Mister Ragoo - Take Me (3:54)
  10. Tonja Dantzler - In and Out of My Life (2:49)
  11. M People - Moving on Up (3:32)
  12. Chanelle - Work That Body (3:28)
  13. Private Productions - The Feeling (3:31)
  14. Secret Love - Dum Dum (3:24)
  15. Warp 69 - Natural High (6:10)
  16. Secret Cinema - Timeless Attitude (5:52)
  17. 2 Phases - Quest for Trance (4:10)
  18. Paradise Club - 451 Fahrenheit (4:16)
avatar van musicfriek
Good Ol Nicky Nicole op de hoes. Blij dat die gestopt is zeg, vond ik echt bron van ergernis.

Neeeeeeeeeeeeee....

Ik wilde mijn stukje openen met "Good Old Nicky Nicole"

Ben het ook met je vervolgzin eens: vreselijk figuur.

Ha, da's wel zo ongeveer het prototype 'bekende nederlander die herman compleet vergeten was'.

Al was ze (?) eigenlijk Amerikaanse.

avatar van Sjaan
Leeft het nog wel na al die verbouwingen??

avatar van cornstars
nummer 16 is een techno evergreen gebleken

avatar van T.O.
Sowieso geen verkeerde tracklist. Mooie tijden voor house in Nederland.

Smullen hoor, blij dat ik toen de hele serie gespaard heb, sommige zijn moeilijk aan te komen.

avatar van Sjaan
ik zoek er nog een paar......

By far, de beste uit de serie, met nummers 3 en 4 daarna. Jammer van al die offtopic reacties hierboven. OP Dit album wordt echt en prima beeld gegeven van de (it) house sound van die tijd. De eerste helft bestaat uit weg lekkere garage, ( itchy scratchy en 2men als toppers) handbag noemde men dat meen ik om vervolgens op ter bouwen naar en stevig en diep einde met klassieker timeless altitude. Wat zo prachtig is aan deze is dat de hokjes redelijk ontbreken. Heerlijke nostalgie

avatar van pureshores
deze heb ik ook ooit bij de videotheek geleend: een paar sterke nummers: Edwards World-Soul roots, pianohouse bij uitstek, River Ocean een prima MAW produktie, 2 Man was een hitje, Dimitry & Jaimy-On the discotrain is een vrolijke clubhouse plaat en Chanelle stond op heel veel verzamelaars.
Secret Cinema gaat meer de technokant op, wel een classic inderdaad