Anthony Naples - Body Pill (2015)

Electronic / Dance

6. Pale (2:06)
  7. Used to Be (3:10)
  8. Miles (6:27)
panjoe (moderator)
Een langspeelplaat van de man die eerder fijne tracks maakte als Mad Disrespect en Perro, en dan ook nog eens uitgebracht op Four Tets label Text. Hier kijk ik naar uit.

panjoe (moderator)
Knuffel. Klinkt alvast verre van verkeerd.

avatar van T.O.
Toch nauwelijks een album te noemen. Acht tracks van relatief korte duur, waarin Naples laat horen aardig wat verschillende muzikale invloeden te hebben. "Abrazo" is met zijn hiphop-achtige samples wel een favorietje.

Een 'echte' volwaardige langspeler is nog iets teveel gevraagd misschien.

Mee eens.

Nog een noemenswaardig pluspuntje vind ik dat de variatie op deze plaat groter is dan alle eerdere nummers die ik van hem ken. Omdat die oudere tracks nogal op elkaar lijken, was ik vooraf bang dat een heel album te veel van hetzelfde zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.

avatar van T.O.
Oh, ik vind zijn singles en EP's toch behoorlijk verschillend.. Van swingende house via ambient tot gruizige outsider stuff, nietwaar?

panjoe (moderator)
Ik bedoel meer qua geluid dan qua genre. Gefragmenteerd, kaal, veel hoog en veel laag, simpele, benadrukte hi-hats, beperkte melodieuze elementen en een prettig doorlopende groove.