Anouk - Anouk Is Alive (2006)

Label: EMI

1. Love (2:51)
  2. Only You (3:40)
  3. One Word (4:30)
  4. Alright (3:32)
  5. More Than You Deserve (4:41)
  6. Don't (5:46)
  7. R U Kiddin' Me (4:06)
  8. Falling Sun (4:14)
  9. Sacrifice (5:06)
  10. Flower Duet (2:20)
  11. Who Cares (6:19)
  12. Too Long (6:09)
  13. No Time to Waste (5:24)
  14. The Dark (4:25)
  15. Everything (4:46)
  16. Hail (6:09)
  17. Searching (4:21)
  18. Jerusalem (4:33)
  19. I Live for You (5:42)
  20. Michel (6:36)
  21. Our Own Love (4:05)
  22. Graduated Fool (4:25)
  23. It's So Hard (5:30)
  24. Nobody's Wife (5:45)
  25. Home Is in My Head (13:05)
  26. Girl (5:09)
  27. Lost (6:28)
Youri schreef:
.....sowieso vind ik live cd's knudde, ga dan liever naar een concert toe.

Ik prefereer tegenwoordig een live cd/dvd boven een concert. Met mijn home cinema-setje heb ik uitstekend geluid en beeld en ik ben veel goedkoper uit. Vorig jaar nog naar een concert geweest in de HMH Amsterdam van de britse groep Roxy Music. Kaartje € 70, tijdsduur van het concert circa 60 minuten. Ik voelde mij knap genaaid. Doe ik dus niet meer!! Sindsdien koop ik dus liever de live cd/dvd. Hoewel: 8 mei ga ik wel naar Santana!

kluivie
Klinkt best goed heb de cd een dikke 4 gegeven ......

grtz kluivie

www.kluivie.nl[/url]

Cd 1 is nummer 1 tot met 15 cd 2 de rest.
De hoes is echt te gek! Wat ene kunstwerkje net als de dvd trouwens die nog beter is! Echt een musthave.
Dit is Anouk haar 1e livecd. Alweer haar 7e album en totaal iets anders dan Lost Tracks wat bkantjes bevatte en enkele akoestische nummers.

Dit concert van maar liefst 2 en een half uur wat sowieso al uniek is, bevat al haar grote hits. Anouk rockt sinds het begin al met zware gitaren, vooral tijdens haar liveoptredens. Maar de meest popynummers kwamen natuurlijk op TV. Anouk haar stem klinkt nog beter dan van haar cd's en studiowerk. Anouk bewijst maar dat ze een uniek artiest is dat gewoon haar vleugels moet uitslaan zoals ze zingt omdat ze hier in nederland het hoogst haalbare heeft behaald. Anouk doet echt haar eigen ding, heeft schijt aan de hele showbizz gedoe en is gewoon een uniek persoon en niemand die haar evenaart.
Beste nummers zijn Girl(vooral de intro outro)Lost(zeer emotioneel), Sacrifice(kippenvel), More than you Deserve en eigenlijk alle hardere nummers wel!

Electro_
Is dit niet gewoon een DVD

avatar van Hans Brouwer
Een cd en een dvd. Het kan niet op. € 19,99 en € 24,99 = € 44,98, wel een beetje veel euri voor een heleboel herrie

avatar van Sinner
Geldklopperij van het ergste soort. Een speciaal setje met cd en dvd erin zoals zo vaak gebeurt voor een erg gunstig prijsje kon er blijkbaar niet vanaf. Desondanks toch de cd in huis gehaald - in de Media Markt ligt hij momenteel voor 14.99 wat nog best te doen is. (maar het kan ook dat dit enkel in de eerste week van release zo is, zoals wel wat vaker gebeurt).

Over de cd zelf heb ik niets te klagen. Het klinkt geweldig, zowel Anouk als band staan prima te spelen en het geluid is dus ook erg goed. Ook de setlist is lekker samengesteld en is erg gevarieerd. Zeker de moeite uiteindelijk dus. Zal de dvd denkelijk ook wel eens in huis halen, maar dat zit er momenteel niet in.

avatar van swoon
Mooie hoes, maar daar blijft het dan ook bij, denk ik.

Sinner schreef:
Ook de setlist is lekker samengesteld en is erg gevarieerd.

Erg jammer dat "Mood Indigo" en "Pictures on your skin" op deze live dubbelaar ontbreken. Die twee nummers waren immers wel de hoogtepunten van haar debuutalbum

avatar van Glurp
heeft iemand de dvd's ook/is iemand er geweest? ik zou wel willen weten of dit een goed optreden is geweest wan tik ben namelijk de de dubbel dvd aan het dowlaoden(8.7GB )

wotjek
Ik ben bij het concert geweest waar het geschoten is. Gewoon downloaden. Als je een gaaf live-concert wilt zien moet je dit kopen of downloaden natuurlijk.

Damn! dis cker een toppertje zeg. Na alle goede reacties benk em ook maar es gaan kopen. Anouk is live mischien nog wel mooier om naar te luisteren als op plaat.

Enige minpuntje vind ik die gitaarsolo`s e.d. want daar geef ik niet veel om, ik wil gewoon anouk horen zingen.

ma goed, een 4,5 is zeer terecht.

Hans Brouwer schreef:
Cd kost € 19,99 en de dvd kost € 24,99 of € 29,99 (FRS). Zal ik overgaan tot aankoop van beiden of wacht ik tot cd en dvd over een jaar in de uitverkoopbak ligt

Dvd vandaag gekocht voor € 14,99 bij de Media Markt op HC in Utrecht. Bij FRS 100 meter verder op te koop voor € 24,99. Wat worden we hier in Nederland toch vreselijk genaaid met die verschillend geprijsde cd/dvd's
Puike dvd waarop een enthousiaste Anouk is te zien en horen.
Toen ik het nummer "Home is in my head" zag en hoorde dacht ik, waar heb ik dat meer gehoord........... Het nummer heeft wel wat weg van "How many more times" van Led Zep.

avatar van Glurp
DVD gepindakaast voor niets... Wat een brut menu zeg! Natuurlijk is de show ook oke.

ben gewoon geen anouk fan, maar verplicht meeluisteren met de vriendin, toch stiekem niet zo heel vervelend. Anouk is erg goed live!

Marcel²
Een uitstekend live concert van Anouk. Had het album voor mijn vakantie al gekocht en was zoals gewoonlijk in de kast verdwenen. Deze dubbelcd heb ik vaak genoeg geluisterd om nu een stem uit te brengen. 4* dus zeer goed. Ook is Anouk bij dit concert zeer goed bij stem, wat goed uitpakt bij de ballads. Absoluut een aanrader.

Anouk is geweldig, ben al jaren een trouwe fan!

avatar van Hans Brouwer
Heb je de dvd ook al in huis Marcel?? Anders zaterdag toch maar even naar de MM in Alphen!

avatar van timhardt
1,5
Er zijn zoveel betere zangeressen. Niet echt onaangenaam maar toch hier en daar gauw irritant.

avatar van dynamo d
Beetje gemakkelijk commentaar. Wie dan? Namen graag! Er zijn niet zoveel zangeressen die live zo goed zingen als Anouk. Zeker waar het gaat om de rock songs.

Een kwalitatief zeer goede live cd! Anouk is inderdaad zeer goed bij stem. Vooral de meer up tempo nummers klinken erg goed, zoals de uitstekende uitvoeringen van Jerusalem, Only you, Everything, Who Cares en Home is in my Head. Wel jammer dat ze in dat laatste nummer haar muzikanten uitgebreid voorsteld waardoor het een nummer is geworden van meer dan 12 minuten.
De overgang naar "Girl" is dan wel weer erg goed. Ook de ballads komen goed uit de verf. Wat een mooie, ingetogen versie van "Love". Kippenvel! Bij een aantal ballads ligt het meezinggehalte erg hoog, wat wel een klein minpuntje is. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld "Sacrifice"en "Michel". Al met al een prima live cd, van Nederlands beste zangeres!
Zeker 4,5 sterren waard

Anouk kan goed zingen, dus van mij een mooi cijfer

avatar van Wib0__
Zelfs live kan ze goed zingen!
Petje Af!

Hans Brouwer schreef:

De dvd had ik al voor minder gekocht en vandaag heb ik dan eindelijk ook de cd "Anouk Is Alive (2006)" in mijn bezit. Voor slechts € 7,99 aangeschaft bij de Mediamarkt in Amsterdam . Een jaartje geduld is dan toch beloond . En natuurlijk is "Anouk Is Alive (2006)" geen heleboel herrie . Nee, "Anouk Is Alive (2006)" is een meer dan uitstekende registratie van de concerten die Anouk vorig jaar in Rotterdam Ahoy ten beste gaf. Petje af voor ons aller Anouk .

fastpulseboy
komt dit ook door je kinderen, net als jan smit?

avatar van Hans Brouwer
Ik vrees dat mijn dochters de muziek van Anouk niet zo appreciëren .
Nee fastpulseboy, mijn liefde voor Anouk is ontstaan nadat ik haar een aantal jaren geleden, aan het begin van haar carrière, heb zien optreden tijdens een festival .

Geweldigenoten
Zojuist ook dit album voor 8 eurootjes gescoord . Wat een power heeft die meid toch en wat een lekker album.

Dit is één van de beste live cd's / dvd's die ik ken. En dat wil toch wat zeggen, want ik heb er veel. Anouk en haar band zijn werkelijk fantastisch. This rocks! Het komt uit de kleinste teen en klinkt voortreffelijk.
Het bijbehorende optreden in Ahoy was echt geweldig, met het podium midden in de zaal. Maar één conclusie mogelijk: 5,0*

Jammer dat Anouk de(ze) band heeft weggestuurd.

avatar van Tijn79
een heerlijke live registratie en zeer goed gekozen setlist

avatar van TerryA
0,5
dynamo d schreef:

"Er zijn niet zoveel zangeressen die live zo goed zingen als Anouk."??!!

moest toevalig afgelopen weekend bij mensen thuis vroeg weg gaan omdat ze deze op hadden gezet! - ik vertelde hun ook dat ik meer plezier zou hebben om azijn en citroen sap in mijn ogen te spuiten!!

reality check: de stem van Anouk is niet bijzonder en zij kan helemaal niet zingen in het engels taal (haar accent is zelfs lagwekkend voor native speakers) ... ook denk ik de reden dat ze buiten de Benelux nooit iets heeft gedaan.

dynamo d schreef:
Wie dan? Namen graag!

jammer genoeg zit er een limiet op hoeveel woorden er in een post gezet kunnen worden!

Jeetje, wat een flauwe reactie.