Nick Drake - The John Peel Session (2014)

Folk
Label: Island

1. Time of No Reply (2:42)
  2. River Man (4:06)
  3. Three Hours (5:01)
  4. Bryter Layter (3:17)
  5. 'Cello Song (4:10)
avatar van Ducoz
Kijk eens aan! Live nummers van Nick Drake! Hoe is hier aan te komen?

avatar van heartofsoul
Alleen als download, zo vrees ik.

Amazon.co.uk: nick

avatar van Lura
Mooi, zijn die opnames eindelijk boven water!

avatar van GrafGantz
Ducoz schreef:
Kijk eens aan! Live nummers van Nick Drake! Hoe is hier aan te komen?

iTunes - Music - The John Peel Session - EP by Nick Drake - itunes.apple.com

avatar van Ducoz
Getsie, downloaden..

avatar van GrafGantz
Tja, ik doe niet aan betaalde downloads dus ik heb hem maar gratis binnengehaald. Ik hoop dat hij ook nog fysiek gaat verschijnen

kiriyama
Hij is verkrijgbaar als EP bij de LE van het boek 'Remembered For A While.' Daarvoor moet je wel 150 pond neerleggen...

avatar van Joshua68
Dan maar via Spotify luisteren...

avatar van AdrieMeijer
Ooit kocht ik de John Peel Sessions-cd van Tim Buckley. Prachtige sound en een artiest die vol in ontwikkeling was, net op het grensgebied van folk en jazz. Deze Nick Drake-cd is dan toch wel andere koek. De klank is goed maar niet niet geweldig en de songs van Nick Drake zijn gewoon perfect: als ze eenmaal geschreven zijn, valt er ook niets meer aan toe te voegen. Dat maakt elke nieuw ontdekte opname jammer genoeg toch niet zo heel erg interessant: de songs blijven hetzelfde klinken. Wel leuk om te horen dat het wrange gitaarakkoord van River Man ook hier weer opduikt, Chris Healy suggereerde ooit dat het akkoord per ongeluk ontstaan zou zijn toen Nick zijn pink op de verkeerde snaar zette. Het is ook wel een hondsmoeilijk nummer met zijn 5/4 maat, maar Nick speelt het met het grootste gemak. Enige echte prijsnummer is de instrumental Bryter Layter, samen met de dwarsfluit van Lyn Dobson. Heel mooi en kaal, zonder strijkers.
Mooie muziek, ik ben blij dat het uitgebracht is, maar er is weinig nieuws onder de zon.

avatar van Stijn_Slayer
Time of No Reply en Bryter Latter zijn wat vreemde keuzes, maar de rest is zeer indrukwekkend. Five Leaves Left had waarschijnlijk zo geklonken als het aan Nick zelf had gelegen.