Camel - Pressure Points (1984)

Alternatieve titel: Live in Concert

Label: London

1. Pressure Points (7:18)
  2. Drafted (3:50)
  3. Captured (3:03)
  4. Lies (5:11)
  5. Refugee * (3:48)
  6. Vopos * (5:49)
  7. Stationary Traveller * (5:16)
  8. Sasquatch (4:06)
  9. West Berlin (5:18)
  10. Fingertips (4:40)
  11. Wait (4:21)
  12. Cloak and Dagger Man * (4:04)
  13. Long Goodbyes * (6:45)
  14. Rhayader (2:29)
  15. Rhayader Goes to Town (6:28)
  16. Lady Fantasy * (12:41)
Om kennis te maken met deze band een aanrader. Zeer goed live-album.

avatar van ChrisX
Euh.. tast dan iets dieper in de buidel en koop dan of A Live Record (wel de remaster) of het live-album Never Let Go c.q. Coming Of Age. Deze geven allen een wat breder overzicht van Camel's catalogus. Ze hebben dan wel weer als nadeel dat ze alle drie ook bestaan uit een volledige live-versie van een compleet studio-album. Maar zijn wel erg goede uitvoeringen daarvan en alle drie de stukken (the Snow Goose, Dust And Dreams, Harbour Of Tears) zul je je geen buil aan vallen dunkt me.

avatar van dynamo d
Kennen jullie ook de dvd-video 'Coming of Age'? En zo ja, is-ie goed?

goede plaat op "drafted" na dan

bikkel
Sterke liveplaat uit de Stationary Traveler periode. En met onze eigen Ton Scherpenzeel in de gelederen.
Er wordt met veel flair gespeeld en de band steekt in grote vorm.
Een song als Wait is hier stukken beter gebracht. Meer swing en vooral meer pit. Dit gaat eigenlijk ook op voor Fingertips en West Berlin. De ietwat gekunselde studio uitvoeringen worden hier overtroffen doordat ze ''live'' meer tot leven komen.
Sterk zijn ook Rhayeder/ Rhayeder Comes To Town.
Dit blijven onvergetelijke stukken uit de Camel historie.
Het gitaarwerk op deze plaat is zoals meestal perfect. Maar Latimer heeft een prima band om zich heen verzameld.
Puike plaat.

goede live CD, ik heb deze laten signeren door Andy Litimer

na ruim 2 maanden kreeg ik dan eindelijk deze dvd + de dvd moondances binnen met een persoonlijk ondertekendw foto met excuus van andy latimer dat deze zo laat is bezorgd (had de dvd op de camel site gekocht). Ik neem aan dat het weer wat beter met hem gaat ?

avatar van ChrisX
Ter info: in oktober komt dit album als 2CD opnieuw uit, kortom het gehele concert komt er dus op te staan . Esoteric Recordings gaat de rest van de Camel-catalogus (alles post Rain Dances) geremastered en met extra tracks uitbrengen. Esoteric is op dit moment denk ik het beste Europese reissue label wat ook niet zo verwonderlijk is gezien het feit dat reissue-coordinator Mark Powell dat label leid. De man is in het verleden betrokken geweest bij veel grote reissue-projecten (Caravan, Camel t/m Raindances, John Martyn's Deluxe edities, Steve Hackett;s Charisma catalogus).

Aah.. heb de uitgebreide tracklist van de Pressure Points dubbelaar gevonden:

CD One:

15. Rhayader Goes to Town
16. Lady Fantasy *

avatar van Running On Empty
ChrisX schreef:

Tja geweldig natuurlijk. Heb net deze nieuwe2CD versie besteld net als de 2 CD versie van Moonmadness. Alleen wel een beetje oppassen dat ze niet steeds dezelfde live concerten gebruiken voor de extra tracks zoals bij de laatste nieuwe versie van Nude.

De CD's Camel on the Road 81 en 82 schijnen hiervoor nogal populair te zijn om als bonustracks te gebruiken. Gelukkig krijgen we met deze nieuwe versie van Pressure Points inderdaad het volledige 1984 concert, zelf destijds in 1984 gezien in Vredenburg.

Den Haag van dezelfde tour is toen deels door Wim Van Putten uitgezonden. Iemand enig idee of deze volledige versie van Pressure Points van die opname komt?

avatar van Running On Empty
Heb deze net beluisterd. De 1 CD versie vond ik destijds echt veel te mager, qua samenstelling en sound. De nieuwe 2 CD versie is echt voortreffelijk. Klinkt als een klok en ook het volledige concert voor zover ik mij kan herinneren. Voor minder dan 10 pond bij Amazon UK te bestellen en elke pond zeker waard.

Ozric Spacefolk
De lange versie van Pressure Points is waanzinnig. Het fretloze baswerk van Colin is subliem...

avatar van Cor
Cor
Plichtsgetrouwe, maar aangename live uitvoering van Camel-werk door de jaren heen.

avatar van bikkel2
Tikje steriel , maar het soepele musiceren is hier wel een + punt.
Lang niet meer gehoord trouwens.

avatar van DeWP
Ik denk dat je hier een geweldig album aan hebt als je (in deze tijd, of nu nog) Camel zou willen ontdekken. Het is live, maar het klinkt allemaal bijzonder goed. En het geeft een mooi overzicht van wat ze zoal gedaan hebben.