Honeymoon Suite - Racing After Midnight (1988)

Canada
Label: Warner Bros.

1. Lookin' Out for Number One (3:32)
  2. Long Way Back (4:37)
  3. Cold Look (4:04)
  4. Love Fever (3:34)
  5. Other Side of Midnight (4:07)
  6. Love Changes Everything (4:24)
  7. It's over Now (4:05)
  8. Fast Company (4:15)
  9. Tears on the Page (3:22)
  10. Lethal Weapon (2:44)
Ozric Spacefolk
Lekker stevige AOR uit Canada... Goede gitaarpartijen, ondersteund door lekker keyboard werk en de zang is gewoon erg goed.

Dit is Foreigner, als ze wat meer gas zouden geven...

Ozric Spacefolk
Door de weinige (en lage) stemmen hier, een vertekend beeld van deze band en hun platen.

Dit is samen met Monsters under the Bed de beste van deze stevige melo-rock band uit Canada.

Vergelijkbaar met Bon Jovi, Harem Scarem en Foreigner maar met een lekkere bite. Goed leadgitaarwerk van Derry Grehan en goede zang van Johnny Dee.

avatar van vielip
Deze cd heb ik ooit eens op de gok gekocht. Net weer eens geluisterd en verrek, dit is heerlijke muziek! Niet te klef, ondanks de synths, omdat het gitaarwerk een voorname rol speelt en lekker voorin de mix staat. Enkel het hitje uit de film 'Lethal weapon' valt wat uit de toon. Zonder dat die slecht is overigens. Ook maar eens opzoek naar andere albums van deze wat onbekende en daardoor ondergewaardeerde band.

Ozric Spacefolk
Mijn sterretjes staan bij Cold Look and Other Side of Midnight. Waar staan de jouwe?

avatar van vielip
Die mogen ook bij de nummers die jij noemt maar even zo goed bij Lookin' out for number one, Fast company, Long way back of It's over now. Echt, ik kan eigenlijk geen echt slechte nummers vinden op dit album.

avatar van vielip
Net weer eens op de draaitafel gehad. Fantastisch album!! Staat werkelijk geen misser tussen. Ik ga 'm maar eens verhogen...

Ozric Spacefolk
Zeker een fijne band. Volwassen AOR en dit was wel hun finest hour.

Monsters Under the Bed is mijn favoriet. Meer rock en wat ruiger.

avatar van Mssr Renard
Toch een halfje er af, want deze is niet zo goed als The Big Prize, daarbij zijn de beste songs (oa Cold Look) geschreven door anderen of met anderen (Long Way Back is meegeschreven door Michael McDonald). Bovendien ontgaat mij nog steeds de toevoeging van het vreemde Lethal Weapon.

Kant 1 is trouwens wel beter dan kant 2, naar mijn mening. De productie is wel echt erg goed.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
...Bovendien ontgaat mij nog steeds de toevoeging van het vreemde Lethal Weapon...
Is de theme song voor de gelijknamige film, dus commerciële overwegingen, neem ik aan.

-edit- staat ook op de soundtrack Eric Clapton, David Sanborn & Michael Kamen - Lethal Weapon (1987).

avatar van Mssr Renard
Op mijn lphoes staat: remix. Dus misschien is het een andere versie.

Maar het zal de verkopen ongetwijfeld hebben geholpen.
Flinke sticker op de hoes vaak.

Hoedanook is het het minste nummer vd plaat.

avatar van ZAP!
Ken deze plaat niet verder. Het nummer 'Lethal Weapon' zou ik wel moeten kennen (de film vroeger meermalen gezien), maar heb 'm net even beluisterd en niet dus. Vind zulks vooral in de film vaak wel wat hebben, in die tijd waren er vele theme songs van hardrock en aanverwante bands, bijna altijd inclusief melig keyboardje. De mix op jouw plaat heeft (deels) een prominentere rockgitaar, zo te horen.

Van het debuut kan ik me vooral de grappigtrieste hoes herinneren en dat veel hardrock liefhebbers ermee wegliepen.

avatar van milesdavisjr
Lekkere vlotte AOR die mij doet terugdenken aan de tijd van de 'jeugdige' actiefilms uit de jaren 80, waar de acties-scenes naïef waren, het acteergehalte vaak iets tenenkrommends had en de pastelkleuren van je tv scherm spatte. Geen flauw idee waarom want met de muziek op dit plaatje is an sich weinig mis, het is echter wel allemaal erg zoet wat soms inherent is aan het AOR genre. Dat maakt dat enkele nummers best aardig zijn maar het geheel onderscheidt zich wat mij betreft te weinig van enkele vakbroeders die destijds toch wat betere platen uitbrachten. Het uptempo en swingende Love Fever springt er tussen uit en dat geldt ook voor het vlotte Other Side of Midnight. Tegen het einde is de rek er echt wel uit en blijken 38 minuten lang zat te zijn. De opvolger van dit schijfje; het nuchterder maar vanuit compositorisch oogpunt sterkere Monsters Under the Bed kan mij wat meer bekoren.