Godsmack - IV (2006)

2. Speak (5:26)
  3. The Enemy (4:39)
  4. Shine Down (3:57)
  5. Hollow (4:07)
  6. No Rest for the Wicked (5:01)
  7. Bleeding Me (4:32)
  8. Voodoo Too (4:38)
  9. Temptation (3:37)
  10. Mama (5:14)
  11. One Rainy Day (7:22)
avatar van Metalhead88
niets dan lof, 5 sterren....ben nu op dehelft van het album, ik vind et heeeerlijk....zowel ballads als stevige knallers...doen zeker niet onder voor de klassiekers als Sick of LIfe en Moon Baby

avatar van nevyn
0,5
Geweldig album van Godsmack, met als uitspringer Hollow. Het nummer ligt in het verlengde van The Other Side, akoestisch en toch heavy. Veel verschillende invloeden op dit album. Mama is erg Metallica. Voodoo Too een verlengde van hun Godsmack's eigen nummer Voodoo. Voor mij een van de beste albums die dit jaar is uitgekomen (tot nu toe dan).

ForzaRob
Ik heb alleen nog maar de debuut-plaat van Godsmack beluisterd en nu deze. Ik moet zeggen dat IV stukken beter is dan hun plaat uit '97. Hollow is inderdaad een heel lekker nummer voor de rest bestaat IV uit lekkere rocksongs.

Wat mij betreft het bewijs dat Godsmack 'het' heeft. Waar in het verleden hen nog weleens werd verweten dat veel nummers op elkaar leken en variatie nauwelijks aanwezig was is dat op deze plaat niet het geval. Ruige strakke metalnummers zoals Livin' in Sin, Speak en Temptation worden afgewisseld met rustige nummers zoals Hollow, mama en One Rainy Day. Bleeding Me en Voodoo Too zijn ook heerlijke nummers. de laatste is een enorme verbetering van het oude Voodoo. 5 * krijgt bijna geen enkel album van me maar ze zitten ruim boven de 4.
Klasse

rdevreugd schreef:
godsmack is dat niet die band die zelfs z'n naam afkeek van alice in chains?

Alice in Chains heeft inderdaad n nummer getiteld Godsmack, maar de band Godsmack heeft zn naam niet daar van afgeleid. Godsmack, of n godsmack betekent zoiets als god straft onmiddelijk. Een van de bandleden mankeerde iets waar de andere bandleden om moesten lachen, maar n aantal dagen daarna mankeerde n ander lid hetzelfde, dus god straft onmiddelijk. Iemand zei dat dat dus n godsmack was, en toen hebben ze dat als naam genomen.

0,5
leuke anekdote:) verder doet deze 3 akkoorden-rijke creativiteitsarmoede pijn aan mijn zintuigen. de niet overtuigende melancholische klaagzang voelt aan als gejammer en de ongeloofwaardig neurotische thematiek deed op het vorige album de tenen al krommen;

Shaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiinnnnn doooowwwn....
AAAAiii feeeeeel sooo hollllooooowwwwwwwwwww...

Jonathan Davis zal er vast trots op zijn..

Dit is ECHT de goeie soort kwaliteit Metal muziek waar mensen naar vragen als je hebt over "harde muziek" (niet dat idt hard is, maar wel Metal) .

I'm lovin' it!!!

bro
dickie schreef:

zou wel goed kunnen want ook Stephen Pearcy heeft een liedje dan Godsmack noemt

avatar van Joän
Van Godsmack heb ik alleen het album IV, weet dus verder weinig van de band en van hun andere albums.
Vind de nummers One Rainy Day, Bleeding Me en Mama wel heel erg goed.

Hollow vind ik het minste nummer van dit album.

Aloanator
rdevreugd schreef:
godsmack is dat niet die band die zelfs z'n naam afkeek van alice in chains?

The band's name, according to Merrill in the Smack This! DVD, was taken from the Alice in Chains' song "God Smack". However, Erna stated in a 1999 interview that "I was making fun of somebody who had a cold sore on his lip and the next day I had one myself and somebody said, 'It's a godsmack.' The name stuck. We were aware of the Alice in Chains song but didn't really think much about it. It's a cool song and the name had meaning for us".

Een beetje afgekeken, en een beetje zelf verzonnen dus.