Tracy Chapman - Collection (2001)

Pop / Folk
Label: Warner Bros.

1. Fast Car (4:19)
  2. Subcity (5:12)
  3. Baby Can I Hold You (3:14)
  4. The Promise (5:28)
  5. I'm Ready (4:56)
  6. Crossroads (4:13)
  7. Bang Bang Bang (4:22)
  8. Telling Stories (3:59)
  9. Smoke and Ashes (6:39)
  10. Speak the Word (4:13)
  11. Wedding Song (4:37)
  12. Open Arms (4:35)
  13. Give Me One Reason (4:30)
  14. Talkin' Bout a Revolution (2:40)
  15. She's Got Her Ticket (3:57)
  16. All That You Have Is Your Soul (5:17)
avatar van musicfriek
Verzameling van haar mooiste nummers. Luister deze regelmatig, ook de latere nummers zijn de moeite waard. 4*

EVANSHEWSON
Ze had eigenlijk maar één sterk album, haar debuut, met Fast Car en Baby Can I Hold You.

Op al haar verdere albums was het behelpen, wel wat goede songs, maar de oplossing is dus deze best of. Puik samengesteld en de beste songs staan hier echt verzameld.

Nu heb ik maar één probleem met deze zangeres; ik moet die plaat in 2 - 3 keer uitzitten, want langer dan 20 minuten naar haar stem luisteren kan ik niet, dan gaat ze zo vervelen, met haar stem heb ik dat helaas, het zagerige zit er toch wat in.

****

avatar van Gert P
nou niet allemaal hoor, ze heeft op crossroads ook wel meer mooie nummers saan maar dit is op zich een goede verzamelaar.

avatar van Reijersen
Als je gewoon al het goede van Tracy Chapman wilt dan zit je met deze verzamelaar wel geramd. Boordevol mooie songs.

avatar van strandsmurf
Elke keer als ik deze verzamelaar opzet, verbaas ik me over de kwaliteit van de nummers. Heerlijk voor op de zondagmiddag. Maakt alle andere albums van Tracy overbodig. 4*

avatar van Harderwiek
Prachtige verzamelaar! Wat een stem en emotie heeft Tracy. Prachtige songs zoals Bang Bang Bang, Talkin' Bout a Revelution, Give Me One Reason en Subcity.

avatar van Lexcoaster
Een aantal prachtige songs verzameld op dit album, qua zang, composities en teksten. Tracy Chapman heeft overgens een wel hele bijzondere stem.