Mariah Carey - MTV Unplugged EP (1992)

Pop / R&B

6. I'll Be There (4:42)

met Trey Lorenz

7. Can't Let Go (4:35)
avatar van Madjack71
Dit album vond ik in zoverre ik Mariah wat aan vind, het meest onderhoudend. Hier is ze ook nog niet zo'n breezah sletje geworden, zoals ze zich nu presenteerd.
Die maniertjes van zingen, met die handjes van omhoog naar omlaag, is mij daarna flink gaan vervelen. Maar i'll be there, vind ik nog steeds best wel aardig. Maar dat is dan ook geen nummer van haar.

avatar van Emile93
Geweldige cd! Wat heeft dat mens toch een geweldige stem en live is ze ook geweldig!!!!

avatar van Angelo
Van alle Mariah albums kan ik naar deze misschien wel het beste luisteren omdat het allemaal zo echt overkomt. Vocaal perfect, en met behulp van minimale instrumenten kent dit album een heerlijke sfeer. Alleen het repertoire van Mariah was destijds nog niet groot, dus heeft ze maar keuze gehad uit twee albums om een selectie te maken, dus heeft ze godzijdank, ‘I’ll be there’ aan de setlist toegevoegd.

Dat nummer is het absolute hoogtepunt van het album en ook de vocalen van Trey Lorenz passen prima bij dit nummer. Verder zijn ‘If it’s over’ en 'Emotions' en eventueel ‘Someday’ ook nog wel de moeite waard, maar de rest van de nummers vind ik na al die tijd toch wat oubollig overkomen.

In vergelijking met haar meest recente album ‘Memoirs of an imperfect angel’ is dit een echte verademing. Nergens overgeproduceerd, geforceerd of qua stem gemanipuleerd. Blijft natuurlijk wel het feit dat de meeste liedjes best saai zijn en tegenwoordig nogal gedateerd klinken. Misschien had ze beter eerst ‘Music box’ kunnen uitbrengen zodat ze een aantal nummers daarvan had kunnen zingen, zoals bijvoorbeeld ‘Dreamlover’ en dan pas met een MTV Unplugged album kunnen komen.

avatar van Snakeskin
Bijna geheel met Angelo eens. Achteraf denk ik dat Unplugged op het juiste moment is uitgebracht omdat het bij Music Box toch wel erg gelikt klinkt waarbij de gedachte er heel veel van te verkopen toch iets ten koste is gegaan van Carey authenticiteit. Dat had ten koste gegaan van die zaken die Unplugged zo genietbaar maken en die hebt aangehaald.

avatar van Rinus
Commercieel gezien een zeer geslaagde CD geweest. Er zijn er vele van over de toonbank gegaan toentertijd. Ook artistiek gezien best verantwoord, want Mariah kon laten horen wat ze kon live.

avatar van Snakeskin
de muziek van Mariah Carey kenmerkte zich door een zekere onschuld. Haar uiterlijk werkte daarin mee. Het was zo'n onschuldig meisje die mij steevast aan de chocolademelk commercial deed denken waarin een meisje helemaal uit haar plaat gaat op een nummer van Aretha Franklin. Deze plaat sluit een periode af. Hierna is de muziek bedachter, gelikter en zijn de foto's van Mariah Carey die dan in de media verschijnen veel beter dan haar muziek. Dat zegt genoeg. Deze plaat blijft erg leuk.