Shocking Blue - The Best Of (1986)

Alternatieve titels: The Very Best Of | Shocking Blue

Rock / Pop
Label: CNR

1. Venus (3:01)
  2. Hot Sand (2:35)
  3. Demon Lover (6:00)
  4. Never Release the One You Love (2:56)
  5. Blossom Lady (3:29)
  6. Shocking You (2:59)
  7. Long Lonesome Road (2:47)
  8. Never Marry a Railroad Man (3:02)
  9. Mighty Joe (3:08)
  10. Inkpot (2:38)
  11. Time Slips Away (2:21)
  12. Out of Sight Out of Mind (2:42)
  13. Send Me a Postcard (2:38)
  14. Hello Darkness (2:55)
avatar van Dibbel
Zo, die staat er dan ook op.
Dank, dan hoef ik het niet meer te doen.
Enige verschil is, is dat bij mijn CD het label Red Bullet is.
Een reden om hem dan maar weer eens in te leggen.
Ik zal de tijden nog even toevoegen, die staan er bij mijn CD bij.

avatar van musician
Ik vind het persoonlijke een bijzondere Shocking Blue verzamelaar en niet alleen omdat het één van mijn vroegste fysieke cd's was.

De "grap" zit 'm met name in de afgewogen samenstelling, het is duidelijk geen Greatest Hits met alle Top 40 hits keurig chronologisch op een rijtje. Er lijkt toch wel degelijk iemand met kennis van zaken inzake Shocking Blue over te hebben nagedacht.

Dat maakt het tot een interessant, vrij stevig overzicht dat kan wedijveren met de beste Shocking Blue albums uit die tijd, zonder dus ook met uitsluitend hits. De geluidskwaliteit voor een cd uit 1986 is prima.

Het is jammer dat ze in dat jaar nog niet wisten dat ooit Nirvana zou debuteren met Love Buzz, anders had die track van het At Home album nog een prima alternatief geweest voor het mindere Time Slips Away, dat ik persoonlijk niet aan dit dus verder heerlijk overzicht zou hebben toegevoegd.

avatar van Dibbel
Fijne groep was dit toch.
Niet alle hits staan erop, maar ook niet-hits als het lange Demon Lover en Never Release The One You Love zijn erg goed.
Naast de evergreen Venus die nooit verveelt, zijn mijn favoriete nummers Blossom Lady (nummer 2 in 1971), Mighty Joe (toch ook een nummer-1 hit en wat lijkt dat riffje op dat van The Price Of Love) en het zuigende Inkpot.
Zeker 4 sterren voor dit fijne plaatje met Nederpop en wie was er niet verliefd op Mariska Veres?