Basement Jaxx - Summer Daze EP (1995)

Dance
Label: Atlantic Jaxx

1. Paradise
  2. Phase 2 Hi
  3. 325
  4. Samba Magic
  5. Arpino Jam
avatar van T.O.
Vroege release van dit duo, die eens te meer aangeeft waarom ik niet begrijp dat ze zo bekend zijn geworden. Het aardigste trackje is de eerste, een relaxed, mooi vormgegeven deephouse nummertje.

Voor de rest veel gefröbel en Samba Magic, één van de tracks waarmee ze bekend zijn geworden, dat in feite niets meer is dan een herhalende sample van een bekend Braziliaans nummer met een beat eronder en wat synths erover....

avatar van dj maus
Samba Magic blijft een van de mooiste dansvloeranthems van de 90's: pure euforie.

Arpino Jam is een heerlijke herbewerking van African King van André Arpino, ook bekend van de Franse pornosoundtrackverzamelaar Shake Sauvage.

Wat mij betreft Basement Jaxx op hun best, maar ik heb dan ook weinig met de electropop die ze 10 jaar later zouden maken.

avatar van RogerV
Heerlijke vrolijke housemuziek van lang voor hun echte doorbreken