Michael Schenker's Temple of Rock - Spirit on a Mission (2015)

Duitsland
Label: Allegro

1. Live and Let Live (4:13)
  2. Communion (3:37)
  3. Vigilante Man (4:52)
  4. Rock City (4:18)
  5. Saviour Machine (5:58)
  6. Something of the Night (3:51)
  7. All Our Yesterdays (4:14)
  8. Bulletproof (4:15)
  9. Let the Devil Scream (4:47)
  10. Good Times (3:58)
  11. Restless Heart (3:02)
  12. Wicked (3:51)
  13. Searching for Freedom * (2:53)
avatar van jailhouserocker1
Vigilante man

Eerst singel van het nieuwe album. Lekker heavy nummer met (uiteraard) fijne solo's van der Michael zelf.

avatar van hellboy123
jailhouserocker1 schreef:
Vigilante man

Lekker gitaarwerk inderdaad, en nu weer eens een heel album met een goede zanger (Doogie White).
Ben benieuwd!

avatar van hellboy123
en er is een video beschikbaar voor het nummer Live & Let Live

Live & Let Live - YouTube

avatar van Metalhead99
Dat deze plaat nog geen stemmen heeft zeg!
Hij doet het kwalitatief gezien zeker niet minder dan de andere "groten" die dit jaar al een rock album uitbrachten.
Ik ben nooit een enorm fan geweest van Doogie White zijn stemgeluid, maar op deze plaat klinkt hij hier en daar toch wel erg lekker. Vooral het heerlijke "Saviour Machine", dat met name door Schenker's scheurende gitaarwerk een lekker zwaar rock geluid heeft, komt mede door White zijn vocalen toch prima uit de verf. Ook de uithaal aan het begin van "Restless Heart" klinkt best sterk.
Maar deze plaat staat vooral bol van het volle gitaarwerk van Schenker. Soms wat harder, dan weer wat melodieuzer, maar over het algemeen vooral gewoon erg goed.
Schenker en co. laten hiermee horen dat ze ook nog lang niet afgeschreven zijn.
Een aanrader voor de hard rock liefhebbers.

Prima album, maar ik ben geen fan van Doogie White's stemgeluid.

avatar van Sir Spamalot
Michael Schenker en goeie zangers blijven na al die jaren een verhaal apart, ik blijf dan toch nog (misschien tegen beter weten in) een voorkeur genieten voor Gary Barden. Doogie White doet het goed, om geen misverstanden te kweken maar de ster van Michael Schenker zelf schittert nog het meest. Opvallend op dit album is het algemeen hoog tempo van vele songs, de twee oudjes van de oude ritmesectie van de Scorpions (Herman Rarebell en Francis Buchholz) jaagt de rest goed vooruit! Opnieuw een heerlijke plaat na eerder het prachtig nieuwe album van Armored Saint. Je zou denken dat oude tijden terugkeren. Van mij mogen ze.

avatar van steve harris
de zang van Doogie white doet me toch wel wat denken aan Biff Byford, ik vind het wel passen bij MSG

avatar van Sir Spamalot
Er bestaat nog een versie van dit album met twee akoestische bonusnummers, verdere uitleg op Discogs: Michael Schenker's Temple Of Rock - Spirit On A Mission (CD, Album) at Discogs . Het is de versie die ik onlangs heb ontvangen en waarop dus twee bonusnummers staan, Rolllin' met co-producer Michael Voss op zang en Ying and Yang met gitarist Michael Schenker op zang! Het was toch even verbaasd opkijken bij deze eerste kennismaking met die twee bonusnummers, mijn "virtuele" versie had deze twee niet. Laat ik zeggen dat Michael Schenker als zanger een aparte ervaring blijkt.

Prima album met een paar heerlijke stevige hardrock songs. De opener is eigenlijk de knaller. Ook Good Times krijg ik niet meer uit mijn hoofd.