Henry Mancini - Mr. Lucky Goes Latin (1961)

Wereld
Label: RCA

1. Mr. Lucky (Goes Latin) (2:18)
  2. Lujon (2:42)
  3. Timpanola (2:10)
  4. Rain Drops in Rio (2:49)
  5. Siesta (2:52)
  6. The Dancing Cat (3:02)
  7. Cow Bells and Coffee Beans (3:06)
  8. The Sound of Silver (2:38)
  9. Tango Americano (2:47)
  10. No-Cal Sugar Loaf (2:09)
  11. Blue Mantilla (2:34)
  12. Speedy Gonzales (1:44)
avatar van T.O.
Zo, wat is "Lujon" een mooi nummer zeg. Hoorde het laatst op een radio en meteen opgezocht.

Voor mensen die op zoek zijn naar zwoele, nostalgische 60s-exotica-soundtrack-jazz

avatar van heartofsoul
De muziek die Henry Mancini voor "The Pink Panther" schreef vond ik (destijds, toen ik de film zag) werkelijk fantastisch, en toen ik enige tijd geleden o.a. dit album (op cd) tegenkwam aarzelde ik geen moment. Wat we hier horen is direct gebaseerd op de muziek die Mancini schreef voor de populaire tv-serie Mr. Lucky (1959 -1960) en ik zou het willen karakteriseren als "atmosferische lounge" en voor mij werkt het zeer goed. Maar ik ben dan ook nooit afkerig van de betere easy listening. De tv-serie heb ik nooit gezien, maar het zou een perfecte soundtrack kunnen zijn. Alleen dat orgel vind ik niet zo mooi, maar verder vind ik het prachtig.