Heaven 17 - Teddy Bear, Duke & Psycho (1988)

Label: Virgin

1. Big Square People (4:30)
  2. Don't Stop for No One (3:49)
  3. Snake and Two People (3:50)
  4. Can You Hear Me (3:36)
  5. Hot Blood (4:26)
  6. The Ballad of Go Go Brown (3:43)
  7. Dangerous (3:59)
  8. I Set You Free (5:09)
  9. Train of Love in Motion (4:46)
  10. Responsibility (4:45)
  11. Work * (3:37)
  12. Giving Up * (3:01)
  13. The Last Seven Days * (4:09)
  14. The Foolish Thing to Do * (3:36)
  15. Slow All Over * (6:40)
avatar van Dibbel
Reeds in 1988 zat er al niemand meer te wachten op Heaven 17.
Misschien staat juist daarom wel op de binnenhoes: Heaven 17 Are Still Martyn Ware, Glenn Gregory, Ian Craig-Marsh.
Op deze plaat een allegaartje aan stijlen: echte disco/funk met Big Square People, een poging tot een 70's soulnummer met Responsibility, een funkgitaartje in I Set You Free, nog een disconummer met gitaarsolo in Hot Love.
Wel 2 echte goede nummers met Don't Stop For No One wat iets weg heeft van The Human League met veel strijkers en een pianosolo en The Ballad of GoGo Brown, een helemaal atypisch Heaven 17 nummer.
De rest kan er mee door en hangt er maar wat bij.
Het is wederom allemaal niet bijzonder, al stoort het nergens.
De plaat verkocht wederom voor geen meter.
Mijn LP houdt trouwens op na nummer 10.

avatar van vigil
De magie is nu toch wel helemaal weg, kent u die uitdrukking?