Arctic Monkeys - Who the Fuck Are Arctic Monkeys? (2006)

Label: Domino

1. The View from the Afternoon (3:40)
  2. Cigarette Smoker Fiona (2:56)
  3. Despair in the Departure Lounge (3:22)
  4. No Buses (3:17)
  5. Who the Fuck Are Arctic Monkeys? (5:36)
avatar van Hermy
Dit EP-tje gaat verder waar het album ophoudt. Het klinkt dus ongeveer hetzelfde. Op zich leuk, maar zeker niet meer dan dat.

J Casablancas
Nieuwe versie van Cigarette Smoke zie ik, ben benieuwd.

Is het trouwens niet 'Who' in plaats van 'Whot'.. ?

Een vrij timide plaatje, maar het titelnummer is erg goed, en vooral de tekst is erg gedurfd. Ik mag dat wel, ze hebben een erg interessante kijk op de commercie in de popmuziek en dat word nog boeiend om te volgen. Heerlijk eigenwijs.

Bob Cremers
Is dit een singel of een ep ?

EP

Bob Cremers
Al die nummers staan die op het album ?

Nee, alleen het eerste nummer. Maar heel goed dat je het even controleert Bob

avatar van bonothecat
Bob Cremers schreef:
Al die nummers staan die op het album ?

Ga zelf even kijken svp

Stomme vraag mss, maar is deze gewoon in de winkel te krijgen?

Bob Cremers
Ik deze nog niet gezien in de winkel Anna.R

Hij komt ook pas de 24e uit, maar ik bedoelde, ALS hij uit is, krijg je hem dan gewoon in de winkel?

Bob Cremers
Nee je kunt geen ep kopen in winkels maar ik weet niet hoe je het dan krijgt.

avatar van Bert Wasbeer
Ligt iig bij Van leest

Vandaag plofte hij dan op de deurmat, vergezeld door een stortvloed aan stickers en buttons
Cd'tje klinkt een stuk rustiger dan Whatever..., maar wel erg lekker. Om te beginnen een 4*

avatar van Zwammer
Mij kan het nog niet echt bekoren.. veel rustiger dan het swingende album. 2.5*

erg goede EP ... de rustige tunes waar ik vanhoud.

Het valt me toch wel tegen, het lekkere tempo is weg, de aanstekelijke nummers nix meer ervan is terug te vinden (uitgezonderd het 1e nummer dan). Beetje jammer, iets te rustig denk ik. 3* met dank aan het 1e en laatste nummer.

Mojo Pin
Na een stoere albumhoes (knaap met sigaret in zijn mond) nu ook een stoere titel voor de EP
Maar dat zal dan wel weer als 'hip' worden ervaren

Wel een lelijke hoes zeg

Jornaquin
Mojo Pin schreef:
Maar dat zal dan wel weer als 'hip' worden ervaren

Ach jah, ze zijn nog jong en onbevangen joh

shappy1010
Bewijst maar weer dat ze erg The Who proberen te imiteren...

shappy1010

The Who - Albums: Who's next, Who are you,
AM: Who the fuck are AM,..

Muzikaal gezien worden de AM vaak met The Who vergeleken.

slaemperayreon
shappy1010 schreef:

The Who - Albums: Who's next, Who are you,
AM: Who the fuck are AM,..

Ehm, is het niet heel flauw om te zeggen dat ze het van "The Who" hebben gejat als dat woord een keer in een cd-titel voorkomt?

Dus The Zutons doen ook The Who na met hun Who Killed the Zutons? Wat een onzin zeg. En muzikaal hoor ik bovendien ook niet echt veel overeenkomsten. Je kan ze beter vergelijken met The Jam of Pulp denk ik.

Mojo Pin
Vergeet Sugar Lee Who-per niet.

avatar van Irish
Anna.R schreef:

waar heb je deze EP vandaan, Anna.R?
want ik ben er ook op zoek naar en als je dan ook nog eens gratis stickers en buttons erbij krijgt...

Irish schreef:

waar heb je deze EP vandaan, Anna.R?

Van Domino zelf (hun platenlabel). Daar heb ik hem ook besteld. Het is overigens niet echt iets speciaals wat er bij zit 4/5 van alles ligt dan nu ook weer bij het oud papier.

avatar van HiLL
Irish schreef:

waar heb je deze EP vandaan, Anna.R?

In elke betere platenzaak.

avatar van mathias
Inderdaad, beetje een raar idee om te denken dat ep's niet te verkrijgen zijn in de reguliere handel