The Alan Parsons Project - The Sicilian Defence (2014)

Rock / Pop

8. Kt-B3 (0:54)
  9. Kt-QB3 (8:16)
  10. P-Q3 (3:30)
avatar van musician
Hier staat het hele verhaal over dit album. Billboard interviewt Alan Parsons.

Het is geen aanleiding het album te kopen, vooral omdat het alleen in een box zit met het complete werk van Parsons. Aangezien elke liefhebber in de loop van de tijd alles van Parsons al in bezit heeft, moet er wel een grote behoefte zijn om voor dit album maar de hele box te kopen.

Daarnaast stelt het volgens Parsons niet veel voor. Tien piano stukken, instrumentaal, en in drie dagen opgenomen. Ik neem aan, dat het een ruwe opzet voor een nieuw album zal zijn geweest. Maar meer niet, Woolfson (de songwriter) zal er verder geen brood in hebben gezien, heeft er later ook niet meer naar terug gegrepen.

Ik ben wel geïnteresseerd in werk van Parsons dat op de plank is blijven liggen. Deels is dat al verschenen, als extra tracks op digitaal geremasterde versies. En ik ben bang dat er niet veel meer over is. Achter The Sicilian defence ga ik niet meer aan.

Fedde
Inderdaad, musician, dit album behoeft geen aanbeveling, vooral omdat het geen afgewerkt album is, maar een verzameling grondverfwerkjes op piano.

Het enige wat ik ervan heb is Elsie's Theme (From the Sicilian Defense) (The Project That Never Was) (3:00), te vinden op de remaster-editie van Eve. Toch nog een reden dit album in huis te hebben .

Maar om hiervoor een dure box aan te schaffen ... nee dus.

avatar van Brunniepoo
Het klinkt allemaal erg herkenbaar, op en top Alan Parsons Project, maar het is allemaal wel erg kaal. Omdat er behalve de pianomotiefjes eigenlijk niet zo veel gebeurt, duren de nummers - ondanks de toch redelijk beperkte lengte - nog best lang. Leuk om een keer gehoord te hebben, maar verder geen aanrader.