Andrew Bird - Echolocations: Canyon (2015)

Folk
Label: Wegawam

1. Sweep the Field (7:14)
  2. Groping the Dark (10:43)
  3. Rising Water (5:09)
  4. Antrozous (7:06)
  5. The Return of Yawny (3:47)
  6. Before the Germans Came (8:04)
  7. The Canyon Wants to Hear C Sharp (8:52)
avatar van Justinx
De man blijft maar albums maken. Ik heb de laatste plaat nog niet eens gehoord. Eerder uitte ik mijn kritiek op de nieuwere albums van Andrew Bird, die zich naar mijn gevoel steeds vaker op Bird's stemgeluid en ander instrumentarium richten in plaats van de composities. Alsof zijn vioolspel iets minder op de voorgrond komt. Met Echolocations: Canyon komt daar hoogstwaarschijnlijk verandering in, gezien de nieuwe van Andrew Bird geheel instrumentaal is. Useless Creatures vond ik zeker vermakelijk, dus ik ben benieuwd wat de man voor ons anno 2015 in petto heeft.

Allemaal best boeiend maar voor mij al snel een beetje too much.

avatar van Joram
Wat mij betreft best ok. Op voorwaarde dat ik er in alle rust in bad of in bed naar luister. Op ieder ander moment is hij niet aan te raden. Neem je tijd zou ik zeggen, dan geeft deze best wel iets moois terug.