The Guest (2014)

Rock / Electronic
Label: J-2

1. Love and Rockets - Haunted When the Minutes Drag (8:01)
  2. S U R V I V E - Hourglass (4:30)
  3. Annie - Anthonio [Berlin Breakdown Version] (4:14)
  4. Mike Simonetti - The Magician (3:59)
  5. Clan of Xymox - Masquerade (3:53)
  6. S U R V I V E - Omniverse (4:34)
  7. Stevie B - Because I Love You (The Postman Song) (5:03)
  8. Gatekeeper - Storm Column (3:30)
  9. Clan of Xymox - A Day (6:40)
  10. The Sisters of Mercy - Emma (6:34)
  11. Gatekeeper - Obsidian (4:19)
  12. Clan of Xymox - Cry in the Wind (5:16)
Jazzthieve
Heerlijke en sfeervolle mix van vooral synthwave, post-punk en lichte EBM dat allemaal bijdraagt aan een soort sterke 80s vibe. Goede compilatie met misschien enkel Stevie B - Because I love you als een misser en iets dat ook niet aansluit op het geheel. Uitschieters hier voor mij zijn Clan of Xymox - A Day, Gatekeeper - Storm Column en Annie - Anthonio (Berlin Breakdown). Deze laatste, prachtig gebruikt tijdens de finale van de film, klinkt bovendien geheel anders als het origineel dat veel meer poppy upbeat is terwijl deze een trage minor key versie ervan is (en bovendien veel beter).