Marco Borsato - De Bestemming (1998)

Label: Polydor

1. Het Water (5:27)
  2. Laat het Los (3:42)
  3. Nooit Meer een Morgen (3:21)
  4. Jij Alleen (3:35)
  5. Voorbij (4:40)
  6. Slaap Maar (3:15)
  7. Dit Heb Ik Niet Verdiend (3:18)
  8. Vaderdag (3:34)
  9. Vogelvrij (3:32)
  10. Ik Weet Dat Je Gaat (5:00)
  11. De Bestemming (4:26)
  12. Voor Altijd (4:19)
Ben die Marco Borsato zo onderhand echt zat.Iedere keer flikt hij het weer om een jaar niks van zich te laten horen en dan ineens weer op nr.1 te staan,Bah!!

Het Water is mooiste Borsato/Ewbank liedje ooit, raakt me in mijn hart. De Bestemming is ook wel mooi.

jassonn schreef:

Is een hele prestatie , snap niet waarom je daar Bah moet voor gebruiken.

avatar van Daan
Ach, ik weet sowieso niet wat mensen tegen Marco Borsato hebben.

1,5
Een goede collega van me is er zot van, van alles wat met Marco te maken heeft. Ik heb een inspanning gedaan hem dan ook deftig te beluisteren, maar hoewel het inderdaad niet slecht is, vind ik de Borsatorage zo blassé. De man is een showbeest en daar houd ik niet echt van. Geen 'bah' maar ook geen 'yes'. Het stoort me vooral dat hij zo dramatisch en pathetisch kan doen, maar daar dan zo fake bij overkomt. Geef mij maar Frank Boeijen.

Destijds vond ik Marco echt mooie nummers maken, tegenwoordig ook hoor, áls hij van zich laat horen. Meezingnummers zijn altijd fijn en daar heb je er hier genoeg van.

ken alleen de singles, album niet gehoord dus kan er niet over oordelen. Maar Het Water is echt een schitterend nummer

Marcel²
Naar mijn gevoel de mooiste album van Borsato. Nummers als Het Water en De Bestemming zijn toch erg mooi gezongen.

ik sluit me aan bij marcel

jassonn schreef:

Hij doet er meestal meer dan 1 jaar over. Maar wat is daar zo fout aan?

Bobiej
sins wanneer is marco borsato rock?

Marcel²
Sinds 24 januari 2004.

wederom een goede cd, minder stevig dan "als geen ander" maar ik vind o.a. vaderdag erg mooi, een heel basic nummer, weinig poespas, goede opname. 't water is ook erg mooi maar dat geld wederpm voor alle tracks

sn@ke schreef:
Is een hele prestatie , snap niet waarom je daar Bah moet voor gebruiken.

Je hoeft hier niet veel te doen om op #1 te komen.
Als je maar vaak in beeld bent en muzikaal niks te bieden hebt kom je hier een heel eind.

avatar van Casartelli
De 'goede man' heeft geloof ik ook al 10 TMF-awards op rij gewonnen. Vorig jaar (of twee jaar terug?) zag ik daar een stukje van en nam hij afscheid met "tot ziens, ik zie jullie volgend jaar weer!". Het had bijna iets van mooie zelfspot.

avatar van rudiger
ik vind De Bestemming en Het Water de twee beste songs .
want de Bestemming van dit schijfje is Het Water .

avatar van rudiger
hij heeft de ere titel Baron gekregen .
hoe komen ze erop .

EVANSHEWSON
Hoe kom je'r vanaf?

(ik bedoel van zijn gekwijl op de radio?)

avatar van freitzen
Doe het uit! (de radio dan.)

Volgens mij heb je genoeg cd's die je in plaats van dit kan draaien

avatar van vin13
De bestemming = de prullenbak. Dit heb ik niet verdiend zegt Marco.
Laat het los, vogelvrij antwoord ik, voorbij Marco. Hij zegt tegenzichzelf Ik weet dat je gaat, voor altijd. Marco kijkt me warchildachtig aan en zegt Slaap maar. Ok Marco, jij bent de koning van de ROCK, zonder jou geen Sky radiooo.

Casartelli schreef:

TMF: Total Mother Fucker?

haveman
Volgens mij heeft Kaztor toch wel iets met Marco Borsato.

V

Ja. een oneindige nachtmerrie.

avatar van Gatver
Dit album is veel te gelikt. Onder het mom van: 'De mensen kopen het toch wel!' (En dat was ook zo! ) En alles wat erna kwam ook! Maar er staan toch zeker wel een paar verschrikkelijk mooie songs op. Mijn favoriet was destijds 'Jij alleen'. Lekker vrolijk!

avatar van JoBBuS
Ik vind het wel grappig hoeveel mensen hier M. Borsato en zijn muziek door de mangel halen. Dit terwijl deze man het toch keer op keer presteert zoveel mensen te entertainen/ te plezieren met zijn muziek. Het commentaar van velen heeft iets 'snobistisch', zo van: wij weten veel meer dan de gemiddelde persoon over muziek, het oordeel van de massa is kut, marco is kut.

Met die instelling kan ik leven, want de massa heeft vaak een slecht oordeel, maar het blijft hoe dan ook een prestatie de massa aan je te binden. Het komt er op neer dat sowieso de algemene moraal op musicmeter is: verkoopt het goed, dan is het commcercieel, dan is het kut. Wat natuurlijk niet altijd op gaat.

... misschien wordt deze tekst naar een forum ofzo geplaatst... het zij zo.. ik moest het ff kwijt.

Dit album is overigens gewoon prima, al kan ik nooit een album van Marco in één zit afluisteren... deze ook niet.

JoBBuS schreef:

Ik vind dat wat kort door de bocht. Ik, bijvoorbeeld, zeg niet meer te weten over muziek, maar bepaalde doelgroepen die bij bepaalde artiesten horen interesseren zich nou eenmaal wat minder voor muziek dan vele MuMeërs dat doen. En bij veel Nederlandse artiesten lijkt dat nou eenmaal zo te zijn. Met zo'n veronderstelling haal je niemand omlaag.

avatar van Dutchi
Ik vind dat jobbus wel gelijk heeft hoor. Er zijn veel mensen die erg negatief zijn tegenover de commerciele muziek en die al een oordel hebben voordat ze het nog geluisterd hebben. Verder mijn mening over marco borsato: Goeie zanger, en heeft paar erg mooie nummers en ook heel veel slechte. Het is soms lekker om te relaxen bij zijn muziek en het zijn vaak goede meezingers. Kvind wel: Hoe ouder de nummers bij mb hoe beter.

avatar van vincentcorjanus
staan een paar mooie nummers op maar dat was het dan ook wel...

avatar van vincentcorjanus
Ik heb de luxe editie, die ligt nu ergens weg te rotten... wie wil hem!

dream555 schreef:

Mij ook!!

avatar van Rich_B
Ik ben persoonlijk vind dit ook het beste album van Marco tot nu toe! Elk nummer is met emotie bezongen, en dit komt vooral terug in het nummer 'voorbij'.