Marco Borsato - De Bestemming (1998)

Label: Polydor

1. Het Water (5:27)
  2. Laat het Los (3:42)
  3. Nooit Meer een Morgen (3:21)
  4. Jij Alleen (3:35)
  5. Voorbij (4:40)
  6. Slaap Maar (3:15)
  7. Dit Heb Ik Niet Verdiend (3:18)
  8. Vaderdag (3:34)
  9. Vogelvrij (3:32)
  10. Ik Weet Dat Je Gaat (5:00)
  11. De Bestemming (4:26)
  12. Voor Altijd (4:19)
Ik heb de luxe editie, die ligt nu ergens weg te rotten... wie wil hem!

dream555 schreef:
Een goede collega van me is er zot van, van alles wat met Marco te maken heeft. Ik heb een inspanning gedaan hem dan ook deftig te beluisteren, maar hoewel het inderdaad niet slecht is, vind ik de Borsatorage zo blassé. De man is een showbeest en daar houd ik niet echt van. Geen 'bah' maar ook geen 'yes'. Het stoort me vooral dat hij zo dramatisch en pathetisch kan doen, maar daar dan zo fake bij overkomt. Geef mij maar Frank Boeijen.

Mij ook!!

avatar van Rich_B
Ik ben persoonlijk vind dit ook het beste album van Marco tot nu toe! Elk nummer is met emotie bezongen, en dit komt vooral terug in het nummer 'voorbij'.

avatar van beachlicious
Marco Borsato is mijn 'guilty' pleasure. Ik heb er jaren naar geluisterd en nu nog steeds komen zijn albums zo nu en dan voorbij. Teksten vind ik prachtig, grijpt mij echt. Nummers als 'dochters', laat het los maar vooral 'voor altijd' zijn prachtig!
Ondanks mijn voorkeur voor indiepop, Beatles, Beach Boys, singersongwriters en hiphop blijf ik het goede nummers vinden. Met mijn 40 jaar ben ik wel de schaamte voorbij dat ik dit leuk vind............

avatar van Axeqlusive
Marco Borsato, een artiest die mensen veelal verdeeld. Of je vindt hem geweldig, of je hebt er niet veel mee. Ondanks dat ik hem de laatste jaren wat kwijt ben geraakt, heb ik goede herinneringen aan zijn muziek. Ik vind het zeker niet zijn beste album (dat zijn Als geen Ander en Luid en Duidelijk voor mij), maar hier staan zeker wat fraaie nummers. Wat te denken van het originele Nooit meer een morgen (voor deze werd vergald door Ali B. en zijn vingers in de lucht) en ook de singles werden destijds goed gekozen met De Bestemming en Het Water.

Toch is daar aan het einde nog Voor Altijd, in mijn ogen misschien wel het mooiste nummer van Borsato. Echt een verborgen pareltje.