Onderhond schreef:(quote)
Mag je dat nog even verder uitleggen. Waarop is muzikale kwaliteit dan gebaseerd ?
Voor mij is muziekale kwaliteit gebaseerd op het kunnen van iemand. De manier waarop de muziek is gemaakt. Het technisch vernuft om het zo maar te zeggen.
Laat hier wel meteen bij zeggen dat niet iedere technische perfect in elkaar zittende plaat mijn kan bekoren...om een voorbeeld te geven hoef je mij echt geen Joe Satriani te laten horen, want dat vind ik verschrikkelijk.
Ik baseer mijn mening gedeeltelijk dus op dit soort dingen, al is er zeker wel muziek die qua technische vernuft helemaal niet zo hoogstaand is die ik persoonlijk heel erg mooi vind
bijv. zoiets als Troum, zij spelen helemaal geen moeilijke gitaar lijnen of wat dan ook, maar juist net datgene wat ze er mee doen (het realtime bewerken met effecten, overdubben en weet ik veel wat nog meer) maakt het voor mij heel erg mooi en doet mij heel erg veel, dat terwijl een artiest als Pete Namlook (om in de ambient te blijven) een technische veel beter muziekant, vind ik dan weer totaal niet aangenaam om te luisteren.
En om het dan nog wat moeilijker te maken, bij mij telt de ene keer technisch vernuft zwaarder mee dan het gevoel terwijl het in andere gevallen weer helemaal anders om is.
Maar in het geval van dit album is het dus een combinatie van beide voor mij. Ik hoor zeker wel dat er nogal wat potentie zit, maar ik vind persoonlijk alles nogal mattig (wat niet slecht is, maar ook niet goed) afgewerkt (en met name de klankkleur (soort instrumenten/geluiden) mattig tot slecht, daarnaast gaat het me vrij snel vervelen. Op die manier kom ik dus tot een 2.0 en niet hoger.
Ik weet heel mensen dit soort dingen niet superveel kan boeien en zich hier dus ook helemaal niet mee bezig houden...maar ik dus well...