Waltari - Yeah! Yeah! Die! Die! Death Metal Symphony in Deep C (1995)

Finland
Rock / Metal
Label: Electrola

1. Misty Dreariness (7:41)
  2. A Sign (8:32)
  3. Deeper into the Mud (4:57)
  4. The Struggle for Life and Death of "Knowledge" (3:34)
  5. Completely Alone (12:08)
  6. Move (4:45)
  7. Time, Irrelevant (7:56)
  8. The Top (12:57)
  9. Bonus Interactive Multimedia (8:58)
avatar van Sanvean
Wát een bizarre band is Waltari toch, zeg.

Voor geen gat te vangen, doen altijd weer iets anders. Experimenteel vaak, maar vooral bekend vanwege het bescheiden hitje So Fine.

Yeah! Yeah! Die! Die! - A Death Metal Symphony In Deep C is hun eerste symfonie. De titel zegt het al: death metal, vermengd met Waltari-pop en uitgevoerd en ondersteund door heuse orkesten. Conceptueel uitgevoerd. De muziek bevat ook nog de nodige schizofreniteiten.
Een ware noviteit in bepaalde kringen.

Waltari live keek ik wel naar uit, maar helaas speelden ze toen (logischerwijs) alleen maar de toegankelijkere songs natuurlijk.

Waltari moet hier en daar wel bekend zijn bij de experimenteler ingestelde muziekgek.

Deze heb ik jaren geleden wel gehoord. Was bij mij - in tegenstelling tot de tracklist hier - 1 lange track van dik een uur. Erg gaaf.