Blanck Mass - Dumb Flesh (2015)

Electronic

6. Double Cross (5:37)
  7. Lung (5:27)
  8. Detritus (8:13)
avatar van willymeuf
Ik ben benieuwd! Iemand enig idee wanneer de releasedatum is?

avatar van hoi123
Over een paar dagen geleden; ik beluister nu de gelekte versie (was nog niet bekend met het vorige album) en het klinkt vrij goed. Later meer.

avatar van sj0n88
Wow! Dead Format moet toch wel een van de betere nummers van dit jaar zijn. Voor de rest niet altijd even hoog niveau, maar desondanks goed genietbaar.

avatar van MVW
MVW
Ik wilde typen: "doet erg denken aan Fuck Buttons denken maar toch met een eigen draai". Waarna ik de Wiki van de artiest er eens bij pakte en daar stond: Blanck Mass is a British electronic solo project by Benjamin John Power, one of the founding members of drone band Fuck Buttons.

Dat wist ik nog niet maar als ik het me goed herinner stond hij onder deze naam een paar jaar geleden ook al in het voorprogramma van Sigur Rós in de HMH. Toen was dat nog niet heel memorabel (het lot van een voorprogramma) terwijl een optreden van Fuck Buttons dat wel kan zijn.

Met dit album heeft Blanck Mass mijn aandacht weer getrokken terwijl de eerste plaat mede door de eerste live-ervaring een beetje langs me heen is gegaan. Na een paar luisterbeurten maar eens beginnen met 4*, gewoon een lekkere plaat waarbij ik naast aan Fuck Buttons ook regelmatig aan Ben Frost moet denken.

avatar van popstranger
Een van de meest bevreemdende openers en tegelijk ook fascinerend. Vooral in combinatie met Dead Format gaat hij helemaal voor een homerun zo vroeg op de plaat. No Lite blijft ook fascineren maar iets minder dan de voorgangers, Atrophies leunt meer op iets euforisch ofwel ligt het aan ons en horen we ditmaal niet de donkere kant vd muziek. Iets wat ook kan gezegd worden van Double Cross die zelfs kan dienstdoen op een of andere dansvloer gehuld in perfecte duisternis. Blanck Mass is heel de tijd balanceren tussen donkere vervreemding en ongemakkelijk aanvoelende euforie. Beter dan dit kan ik het niet omschrijven en waarom zou ik als hij met de muziek meer zegt dan ik met woorden.