Van Morrison - Duets (2015)

Alternatieve titel: Re-working the Catalogue

8. Streets of Arklow

met Mick Hucknall

9. These Are the Days

met Natalie Cole

10. Get One with the Show

met Georgie Fame

met Michael Bublé

16. How Can a Poor Boy?

met Taj Mahal

avatar van heartofsoul
Iemand hier al iets van gehoord ? Als ik zo de tracklisting bekijk, vrees ik het ergste.
Real Real Gone met die vreselijke Michael Bublé, These Are the Days met Natalie Cole, Streets of Arklow met Mick Hucknall, Higher than the World met George Benson - erger kan bijna niet. Waarschijnlijk het eerste album van Van Morrison dat ik niet zal aanschaffen.

Van Morrison gaat in duet op 'Reworking the Catalogue' - enola

avatar van wilbur
Ik vrees met je mee, Wild Honey met Joss Stone

avatar van Arrie
Streets of Arklow met Mick Hucknall, hoe verzinnen ze het

avatar van Renoir
En wat dacht je van Whatever Happened to P.J. Proby met P.J. Proby? Zou de vraag beantwoord worden?

avatar van Zwaagje
Krijgt desondanks een goede beoordeling in de Volkskrant........

avatar van zoppo
Een duet is meestal een zoetsappig misbaksel. Een hele schijf vol duetten moet een straf zijn.

avatar van Slowgaze
En Mark Knopfler mag ook meedoen.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Gijsbert Kamer is er in ieder geval erg positief over!

avatar van heartofsoul
Eens las ik in in een interview met Van Morrison dat hij ooit opnames had gemaakt voor een country-album. Jammer genoeg, zo vond hij, had de platenmij niet zo veel zin om het uit te brengen. Ik zie nog steeds naar dat album uit - in tegenstelling tot dit Duets waarvan ik zojuist 4 nummers op Spotify heb beluisterd. Best aardig allemaal, vooral het duet met Bobby Womack, maar toch een beetje overbodig vrees ik, gezien de oorspronkelijke versies.

avatar van Tek Stiel
Dat country-album is pay the devil. Laat je niet afschrikken door de belachelijk lage quotering, want de plaat is best de moeite.

avatar van heartofsoul
Misschien speelt mijn geheugen mij parten, maar wat ik me van dat interview herinner was dat het om andere opnames ging. Heb onlangs stapels muziekbladen de deur uitgedaan, dus kan het niet meer nalezen.Pay the Devil vind ik overigens een goed album, zal het weer eens opnieuw beluisteren.

Edit: Duets staat nu overigens in zijn geheel op Spotify, dus zal het deze week eens een paar keer beluisteren.

[quote]heartofsoul schreef:

/quote]

Dit had ik dus gelezen. Even doorscrollen tot Morrison Can't Plan Ahead.
Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is.

Beautiful Day: Van Morrison - corkuniversitypress.typepad.com

avatar van Savant
Pa mal du toe! VentheMen swingt er lekker op los met zijn vriendjes. Daar zitten ook foute vriendjex bij, maar hé, wie heeft die niet gehad? Goed in de stem zittende, lekker arrangementjes gekozen hebbende bloemlezing uit eigen werk. Had dit niet verwacht.

avatar van Zwaagje
Niks nieuws onder de zon; wel vermakelijk. 3,5* voor mij.

avatar van zoppo
Ik durf niet te luisteren. Angst voor extreem kromme tenen.

avatar van Marco dB
zoppo schreef:
Ik durf niet te luisteren. Angst voor extreem kromme tenen.

Valt best mee hoor. Soms wel een fronsje, maar over het algemeen best te hachelen.

avatar van Cor
Cor
Bijna 'easy-listening', maar dan wel op een aangename manier. De stem van Van is als vanouds powerful en soulful. En een gevarieerde keus van duetpartners en een verrassende songkeuze maken het wel prettig af. Niet briljant, maar wel ambachtelijk gemaakt.

avatar van Twinpeaks
Beetje dubbel gevoel. Van die zijn eigen catalogus onder handen neemt , met een grabbelton aan partners. Dat pakt soms verassend uit (Hucknall zijn stem werkt prima op Streets of Arklow) Ook Joss Stone levert een prima bijdrage aan het prachtige Wild Honey. Glijers als Buble en dochterlief zijn nou niet echt een meerwaarde . Leuk voor erbij, essentieel niet. 3 sterren