Diary of Dreams - Freak Perfume (2002)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Metropolis

1. Traum:A (6:09)
  2. The Curse (5:34)
  3. O' Brother Sleep (4:59)
  4. Chrysalis (6:00)
  5. Traumtänzer (4:46)
  6. Rebellion (5:38)
  7. Bastard (4:30)
  8. AmoK (5:12)
  9. She (4:34)
  10. Verdict (6:40)
  11. Play God! (4:58)
  12. She and Her Darkness (5:39)
  13. The Curse (Freak-Edit) (4:40)
  14. Amok [DJ GB: Shock Mix] (5:09)
  15. Stranger Than Rebellion (2:53)
avatar van orbit
Ook een reeks zwaar melancholische nummers uit de darkwave hoek, af en toe zowaar dansbaar, maar dankzij het mistig donkere stemgeluid van de zanger zit je alweer snel in zak en as

Betere nummers: Amok, Verdict en The Curse.

perfume
Dit album is eigenlijk een stuk dansbaarder dan de voorgangers. Bleek later ook een soort van "omslag" te zijn in de muziek van DoD. Ofschoon ik het oudere werk prefereer wederom sterke nummers waarvan ik vooral de nummers 9 t/m12 goed vind.

avatar van Crush
orbit schreef:
Betere nummers: Amok, Verdict en The Curse.

Daar zou ik 'She''Traumtänzer' en 'O brother sleep' aan toe willen voegen, voor de rest helemaal eens. 'Freak perfume' is nog steeds mijn favoriete DoD album.

avatar van winterstorm
perfume schreef:

Nou, de omslag zat er 1 album eerder eigenlijk al in, bij One Of 18 Angels. een onvolprezen meesterwerk, maar dit album komt wel in de buurt. Voor mij was dat de beste DoD periode.