Kamelot - Haven (2015)

Label: Napalm

1. Fallen Star (4:39)
  2. Insomnia (4:13)
  3. Citizen Zero (5:49)
  4. Veil of Elysium (3:54)
  5. Under Grey Skies (4:52)

met Charlotte Wessels en Troy Donockley

6. My Therapy (4:26)
  7. Ecclesia (0:44)
  8. End of Innocence (3:49)
  9. Beautiful Apocalypse (4:25)

met Charlotte Wessels

10. Liar Liar (Wasteland Monarchy) (5:54)

met Alissa White-Gluz

11. Here's to the Fall (4:04)
  12. Revolution (4:49)

met Alissa White-Gluz

13. Haven (2:14)
  14. The Ties That Bind * (3:52)
  15. At First Light * (5:07)
  16. End of Innocence [Piano Version] * (3:35)
  17. Veil of Elysium [Acoustic Version] * (3:07)
  18. Fallen Star [Orchestral Version] * (4:52)
  19. Here's to the Fall [Orchestral Version] * (4:05)
  20. My Therapy [Orchestral Version] * (4:22)
  21. Fallen Star [Instrumental Version] * (4:40)
  22. Insomnia [Instrumental Version] * (4:12)
  23. Citizen Zero [Instrumental Version] * (5:51)
  24. Veil of Elysium [Instrumental Version] * (3:54)
  25. Under Grey Skies [Instrumental Version] * (4:52)

met Troy Donockley

26. My Therapy [Instrumental Version] * (4:26)
  27. End of Innocence [Instrumental Version] * (3:50)
  28. Beautiful Apocalypse [Instrumental Version] * (4:27)
  29. Liar Liar (Wasteland Monarchy) [Instrumental Version] * (5:54)
  30. Revolution [Instrumental Version] * (4:49)
Laat maar komen!

avatar van Nicole_1989
Yep, laat maar komen! Kamelot heeft me nog nooit teleurgesteld.

avatar van Phoebe318
Hier kijk ik ook weer naar uit!

Het nummer ''Veil of Elysium'' is vandaag online gezet. Klinkt veelbelovend!
KAMELOT - Veil Of Elysium (Official Lyric Video) | Napalm Records - YouTube

avatar van namsaap
De LP draait hier z'n rondjes en de eerste, tweede en derde indruk zijn prima! Ik zet in op 4****

avatar van notsub
Kamelot is de laatste 15 jaar niet snel te betrappen op een slecht album. Met Haven zet de zegetocht zich onverminderd voort. Even zo gemakkelijk worden opnieuw dynamiek, melodie, power en gevoel tot een machtig herkenbaar geheel gesmeden. Het is catchy genoeg om gelijk aan te spreken en houdt aan een wat duistere kant vast voor enige diepgang. Kamelot mag van mij nog jaren zo doorgaan. Vernieuwing is soms broodnodig, maar Kamelot heeft haar formule inmiddels uitgebalanceerd en kan gewoon zonder. Haven verveelt met deze herkenbare sound echt geen moment.

De piano versie van End of Innocence is prachtig

avatar van james_cameron
Meestal gaat een band er niet op vooruit nadat een nieuwe zanger is aangetrokken, maar het amerikaanse Kamelot is de welbekende uitzondering die de regel bevestigt. Dit is het tweede album met nieuwe zanger Tommy Karevik en opnieuw een voltreffer. Het songmateriaal is over de hele linie genomen behoorlijk sterk, met veel variatie tussen de tracks onderling. De tweede jeugd van de band duurt hopelijk nog wel even voort op dit niveau.

avatar van horned_reaper
Wat is dit nu? De tracklist is zo aangepast dat één van mijn favoriet gemarkeerde nummers verloren is gegaan...

avatar van Scython
Het duurde eventjes voordat het kwartje viel, maar ik ben weer om. Wederom een knap album van Kamelot!

Vooral Veil of Elysium, My Therapy (dat refrein!), End of Innocence en Revolution doen het erg goed bij me.

avatar van horned_reaper
Fallen star is op dit moment mijn favoriet! Wat een fantastisch episch nummer en wat een power. De drumpartijen in het nummer zijn ook magnifiek.

Het duurde bij mij ook even voor het album begon te wennen.

TimZor
Mijn kennismaking met Kamelot, en wat voor een !!! geweldig album die ik de eerste week mijn auto niet uit kreeg. Snel op zoek gegaan naar meer cd's waarvan er nu een aantal onderweg zijn naar mij toe.

avatar van namsaap
We zijn twee weken en tientallen luisterbeurten verder en het album wordt steeds beter. Mijn favorieten kiezen wordt ook steeds moeilijker..... Topalbum!

avatar van Rinus
Sterk album van Kamelot. De nieuwe zanger doet zijn ding erg goed, beter nog dan op het voorgaande album. En zoals we van de band gewend zijn, weer een erg puike productie. Ik heb de zeer gelimiteerde, witte dubbelvinyl uitvoering (200 geperst) met 4 akoestische / orchestrale bonustracks erbij.

Heerlijke plaat. Kan mn mp4 maar niet uitzetten!

Vind het album wel een stuk beter dan Silverthorn. Vooral het gitaar- en drumgeluid/klank klinkt veel mooier

En natuurlijk zitten er weer een paar gouden nummers bij! Naar mijn mening
Beautiful Apocalyps
Liar Liar
Revolution

van mij een dik verdiende 4,5!

avatar van El Stepperiño
Ook mijn eerste echte kennismaking met deze band, en ik moet zeggen dat ik het allemaal best leuk vind klinken. Moet nog wat meer gedraaid worden voor een daadwerkelijke beoordeling

De vorige CD vond ik geen goede plaat, maar deze is gelukkig weer van een vertrouwd hoog niveau. Er staan enkele fantastische songs op: Citizen Zero en Revolution.