Raketkanon - RKTKN #2 (2015)

Belgiƫ
Rock / Metal
Label: KKK

1. Florent (3:13)
  2. Nico Van Der Eeken (3:01)
  3. Suzanne (5:02)
  4. Mathilde (6:51)
  5. Elisa (4:14)
  6. Ibrahim (2:33)
  7. Harald (4:44)
  8. Hanz (9:06)
avatar van hansjuvefan
De single (met bijhorende hilarische clip) was alvast veelbelovend. Nu volledig te streamen op de luisterpaal: Raketkanon : RKTKN#2 - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Gelukkig zijn er nog steeds groepen als deze, met ballen aan hun lijf.

avatar van Don Cappuccino
Verdomme, wat een heerlijke plaat is dit geworden! Het debuut luisterde ik al veel en kwam als een mokerslag aan, deze walst er nog vrolijk overheen. Niet per se in volume, want Raketkanon is veel dynamischer te werk gegaan, al is het energieniveau nog steeds torenhoog. Zo'n track als Mathilde sluipt echt en haalt uit op het moment dat je het niet verwacht, misschien wel het sterkste van de band tot nu toe.

avatar van Ataloona
Dit is erg fijn, ja. Wat toegankelijker dan dat je zou verwachten met Albini als producer, maar dit gaat er nog altijd in als zoete koek.

avatar van itchy
Een echte klik voel ik nog steeds niet met Raketkanon. Dit voegt weinig toe aan het genre, dat hoeft op zich ook niet, maar in mijn oren klinkt het wel erg generiek en word het nergens spannend. Dan moet het dus van de songs komen. Maar na ettelijke luisterbeurten blijft er nog steeds niks van hangen.
Neemt niet weg dat de heren een fijne sound hebben en live erg vermakelijk zijn.

Heerlijk ruige muziek. Lekker meebrullen en luchtgitaar spelen!
Ik wil hun graag live zien tewerkgaan

avatar van Mr. B
kevin.VP schreef:
Heerlijk ruige muziek. Lekker meebrullen en luchtgitaar spelen!
Ik wil hun graag live zien tewerkgaan

Ze staan in het voorprogramma van The Dillinger Escape Plan!

avatar van frolunda
Echt spannende gitaarnoise en toch weer een (als is het een kleine) stap voorwaarts ten opzichte van hun debuut.Misschien dat producer Steve Albini daar iets mee te maken heeft? Hoe dan ook ik vind Raketkanon steeds beter worden en moet ze nodig eens live gaan aan schouwen.Beste nummers; Ibrahim,Florent en Suzanne.

avatar van dennis1808
Wat een herrie, vier sterren!

avatar van Lau1986
Een erg leuk album van deze Belgen. Vooral het openingsnummer is erg lekker en catchy. Daar ontbreekt het bij de andere nummers nog wel is aan, het catchy en toch hard zijn.