Nordic Giants - A Séance of Dark Delusions (2015)

Label: KScope

1. Elysian Skies (3:57)
  2. Evolve or Perish (5:56)
  3. Rapture (4:01)

met Beth Cannon

4. Give Flight to the Imagination (5:11)

met Freyja

5. Dissolve (5:29)

met Saturday Sun

6. Illuminate (6:21)
  7. Futures Dark (4:36)

met Nadine Wild-Palmer

8. Black Folds (3:23)
  9. A Thousand Lost Dreams (7:47)
avatar van legian
Het eerste volledige album van deze twee heren en het klinkt heerlijk. De ep's voorspelde al veel goeds maar op het album zit de spanning er zwaarder in en klinkt het allemaal wat minder vrolijk. Erg is dat zeker niet en met de ondersteuning van de verschillende gasten wordt de muziek mooi aangevuld.

De heren leunen erg op mysterie, zowel in de muziek als in de aankleding, en dat is ook te merken in de visuals de ze gebruiken. De bijgeleverde dvd geeft hier schijnbaar meer informatie over, ik zal deze binnenkort eens opzetten. Het is daarmee een band die niet puur om de muziek draait maar om de beleving.