The Ocean - Fluxion (2004)

Duitsland
Label: Throne

1. Nazca (4:52)
  2. The Human Stain (8:37)
  3. Comfort Zones (4:19)
  4. Fluxion (4:00)
  5. Equinox (4:18)
  6. Loopholes (1:29)
  7. Dead on the Whole (5:05)
  8. Isla del Sol (9:39)
  9. The Greatest Bane (14:32)
avatar van andnino
The Ocean is echt een band waarvan ik het gevoel heb dat er nog veel meer in zit. Toch ontkom ik er bij beluistering van hun albums niet aan, dat ik elke keer toch minstens vier sterren uit moet delen. Voor het origineel dan, de remaster is wat minder.

leander?
Wat is er slechter aan de remaster dan?

avatar van andnino
Mindere vocalen, teveel dingen geaccentueerd, waar bijvoorbeeld veel strijkerstukken op het origineel subtiel tussen de metal verstopt stonden worden ze hier even duidelijk ingemixt waardoor veel dynamiek verloren gaat. Ook in de harde stukken trouwens, baseffect hier, baseffect daar, ik vind het niks toevoegen.

leander?
Ok, ik ga wel even op zoek naar de originele versie.

avatar van andnino
Desalniettemin is het artwork van de remaster werkelijk prachtig

leander?
Op het eerste gehoor klinkt de originele versie veel ruwer en minder vol (iets wat niet past bij The Ocean) en ben ik absoluut niet overtuigd.

Over het artwork heb je uiteraard gelijk.

avatar van james_cameron
Ik kende de band tot voor kort slechts van naam, maar door de goede kritieken ben ik toch maar eens gaan luisteren. Ik ben eigenlijk wel onder de indruk, moet ik zeggen. Fijne sound, bombatisch en meeslepend. Heavy en intens, vol monsterlijke riffs en bruut brulwerk. Gelukkig ook genoeg melodie en sfeervolle soundscapes voor de broodnodige afwisseling. Fijn dat ik nu nog een hele reeks albums van de band voor de boeg heb...

avatar van JSPR_G
Prachtig album! Elk lied is top en The Human Stain is een van de beste tracks ooit!
En dan te bedenken dat Precambrian NOG beter is dan dit!

avatar van Metalhead99
Een sterk debuut, maar hun latere werk is toch beter vind ik.

avatar van JSPR_G
leander? schreef:

Over het artwork heb je uiteraard gelijk.

Ik vind de remaster stukken beter en indrukwekkender dan de originele versie. De remaster klinkt inderdaad stukken voller, alles is beter op elkaar afgesteld en de bas komt er heeeerlijk mooi door.

Het artwork van de remaster is inderdaad prachtig.