Rich Hopkins and Luminarios - Tombstone (2014)

Rock / Roots
Uitgebracht in eigen beheer

1. Don't Worry (5:13)
  2. Everything (3:35)
  3. Tombstone (4:23)
  4. Home of the Brave (4:25)
  5. Free Man (4:25)
  6. Hang On (4:07)
  7. Top of the World (7:38)
  8. No Regrets (3:45)
  9. Campfire Chat (0:59)
  10. Private Shaw (8:35)
  11. Mourning Song (3:21)
  12. Leona's Waltz (3:10)

met Arnold Parker

Hendrik68
Deze week pas leerde ik deze geweldige band uit Tucson Arizona kennen via Altcountry. Een band die al meer dan 20 jaar bestaat. Ik heb eens gegoogled en wat nummers opgezocht. Dan is het werkelijk onvoorstelbaar dat geen enkele MuMe-er deze band lijkt te kennen. Er stonden pas 2 albums op MM, dit is de 3e toevoeging, terwijl dit nieuwe album Tombstone alweer de 15e worp is. Geen enkel bericht of stem nog voor welk album dan ook. Ik heb direct een stel albums besteld, want dat dit helemaal geknipt is voor mij is me direct duidelijk. Een soort van Dirty South van de Truckers, maar dan vanuit het perspectief van een man die opgroeide in het Zuiden van Arizona. Een soort van woestijnrock waar je als je wilt invloeden van Neil Young en Tom Petty kan herkennen. Maar het is vooral gewoon een hele eigen band. In Duitsland is zijn naam wel gehoord, hij treedt er jaarlijks op. Zie ook het artikel van Rootstime.be hieronder.

Oh, Young zeker en hij doet het niet onaardig, getuige deze cover . Toch iets meer zanderig misschien en zanderig is ook dit album. Misschien zelfs wel het meest zanderig van wat ik tot nu toe gehoord heb van Hopkins. Toegeven, dat is niet heek veel, want het is diep graven om uberhaupt op zijn werk te kunnen stuiten.

Dit album is wellicht het meest consistent desertrock. Veel gitaarsolo's, veel zand, veel rauwe vocalen en een lome sfeer. Houdt wel in dat de Mexicaanse sfeer van andere albums hier minder aandacht krijgt. Minder variatie dus. Toch is dit heel erg tof.

avatar van frolunda
Deze vandaag weer eens opgezet en ik moet zeggen het blijft een prima album met een paar geweldige uitschieters en veel heerlijke gitaarsolo's.De toppers zijn het briljante titelnummer,de opener Don't worry,Freeman en het met een prachtige tekst (Wounded knee?) gezegende Private shaw.
De combinatie van Rootsrock en blues doet wel een beetje denken aan de Drive-by-truckers maar dan overgoten met een Sonoran desert sausje.
Wel jammer dat er een aantal zwakkere nummers (onder meer No regrets en Hang on) opstaan en de zang op sommige nummers wat flets is.Zonder die paar minpunten had Tombstone nog hoger gescoord.
Verder complimenten voor de mooie hoes en hopen op meer stemmen/aandacht voor Rich Hopkins,want dat verdient ie zeker.

avatar van Joshua68
Deze week komt nieuw album uit!