Raekwon - Fly International Luxurious Art (2015)

Alternatieve titel: F.I.L.A.

Label: ICEH2O

1. Intro (1:09)
  2. 4 in the Morning (3:21)

met Ghostface Killah

met 2 Chainz

7. 1,2 1,2 (3:20)

met Snoop Dogg

8. Live to Die (3:12)
  9. Soundboy Kill It (3:07)

met Melanie Fiona en Assassin

10. Revory (Wraith) (3:24)

met Ghostface Killah en Rick Ross

wat een mooie cover

avatar van Delars
lol

avatar van ThingMan
All About You is wel leuk nummer. Wall to Wall klinkt ook niet slecht. Nog een paar keer luisteren denk ik. Ben wel benieuwd wat Raekwon ervan bakt.

avatar van Silky & Smooth
Op de cover na is er niks mis met dit album. Het is eigenlijk best wel goed! Lekker kort, Raekwon is op dreef en de meeste gastartiesten doen goed mee. De opener is vooral erg sterk!

avatar van thgryda
Wtf is dit een album? I kwam dit ergens tegen en ging er meteen van uit dat dit hooguit een mixtape kon zijn. Wat een crappy cover zeg, toch maar eens checken...

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vraag me zelfs af of die cover wel echt goud bevat. Ik hield er net mijn arm langs en het verschil was toch behoorlijk groot.

avatar van Rhythm & Poetry
Album valt mij ook niet tegen, had verwacht dat hij er niks meer van zo bakken maar vooral de eerste helft van dit album bevat genoeg vermaak. Het kakt daarna behoorlijk in, maar alsnog bereikt het zeker niet de ondergrens. Kortom: het interessante van Raekwon bestaat al lang niet meer, maar dit is nog een meevaller.

F.I.L.A. World
Fuck you, Raekwon, fuck you very very much.

F.I.L.A. World
Fuck you, Raekwon, fuck you very very much.

Mis ik iets?

bennerd schreef:

Mis ik iets?

Ik vind het gewoon van erg weinig respect voor de fans getuigen om zo'n gigantische wacke tracks op je album te zetten. Vandaar de 'fuck you's'; wat voor mongool denkt Raekwon dat ik ben?

shaadiq haynes schreef:

Het is inderdaad zeer respectloos als een artiest gewoon lekker doet wat hij/zij wilt doen. De vorige plaat bevatte ook features van Rick Ross, Ghostface is weer present, een samenwerking met French Montana en 2 Chainz is best logisch en hij heeft al met A$AP Rocky samengewerkt.

Only Built 4 Cuban Linx... ligt ook alweer twintig jaar achter ons. Leuk dat je het zo persoonlijk neemt, maar misschien is het tijd om rustig te genieten van het ouder Raekwon-werk?

avatar van shaadiq haynes
Cut me some slack dude, want dat doe ik ook voor Raekwon. Ik weet heus wel dat ik deze niet naast 'Cuban Linx' of Wu-classics moet leggen, maar een track als 'F.I.L.A. World' is zo wansmakelijk, lui en ongeïnspireerd dat je je gaat afvragen wie hier z'n OK voor heeft gegeven. Ga toch gewoon je poen tellen als je geen zin meer hebt moeite te doen om goede muziek te maken en val ons niet lastig met deze shit.

bennerd
Maar wie weet, wie weet, heeft hij echt wel moeite gedaan om dit album te creëren

avatar van Joe D
shaadiq haynes schreef:

Als het je 'lastig valt' luister het dan gewoon niet? Beetje respect voor Raekwon, en laat de beste man gewoon wat geld verdienen.

Joe D schreef:

Het is net uit respect voor Raekwon dat ik de moeite doe z'n album te beluisteren. Had ik het niet beluisterd, dan kon ik ook niet zeggen hoe sucky het was. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat de man nog wat geld uit z'n muzikale output probeert te persen, maar dan mag hij daar ook wat moeite voor doen. Even goede vrienden indien hij daar geen zin in heeft, maar waarom dan nog muziek maken? Het heerschap heeft m.i. genoeg geld verdiend om slim te investeren en te rentenieren; dat hij zich daarop focust... Maar verspil m'n tijd niet met deze zwakke tracks als er tal van interessante platen zijn van muzikanten die wél bereid zijn moeite te doen...

avatar van Arrie
Maar het kan toch ook gewoon dat hij daadwerkelijk achter deze muziek staat?

bennerd
Wat Arrie dus zegt. Raekwon doet hier niets verrassend als je kijkt naar de koers die hij de afgelopen jaren volgt. Misschien vindt hij het gewoon leuk om deze muziek te maken. Stel je voor.

avatar van Rhythm & Poetry
Raekwon kijkt eerst naar de rugzak van een rapper, hebben ze een mooie, grote rugzak dan mogen ze meedoen op zijn album.

avatar van Nr.4
Heel slap album. 4 in the Morning is hard, track met Snoop kan ik nog wel aanhoren en het nummer met A$AP vind ik ok, verder erg matig met slappe producties en vervelende gastbijdragen. Dacht ook dat Raekwon het laatste Clan album te soft vond, maar dit is kwalitatief even droevig.