Years & Years - Communion (2015)

Pop / Electronic

11. Without (3:30)
  12. Border (4:22)
  13. Memo (3:24)
  14. 1977 * (3:00)
  15. Ready for You * (3:17)
  16. I Want to Love * (2:21)
  17. King * (4:03)
Ik ben best wel benieuwd naar dit album. Paradiso is al uitverkocht (verplaatst van Bitterzoet) dus er is al een aardige buzz gaande.

avatar van Arrie
Niet zo gek, King is momenteel een dikke top 10-hit.

avatar van Kos
Kos
King is ook best wel geniaal.

avatar van Man of Sorrows
Geniaal? In een wereld zonder Cut Copy, St Lucia, Holy Ghost en -tig andere bandjes misschien. Middelmatige radiopop, dankzij BBC sound of 2015 zal dit wel erg goed gaan scoren.

avatar van coldwarkids
Goede sound alleen jammer van die gladde 'boyband' zangpartijtjes.

avatar van adri1982
Kos schreef:
King is ook best wel geniaal.
Ik vind 'King' ook een heel mooi nummer, maar dit is tot vandaag toe het enige wat ik van deze band ken.

avatar van adri1982
coldwarkids schreef:
Jammer van die gladde 'boyband' zangpartijtjes.
Dat valt reuzemee coldwarkids.

avatar van coldwarkids
Nja ik heb het hele album nog niet beluisterd dus ik zeg dit puur op basis van het irritante hitje

avatar van Pinsnider
King vind ik het meest geniale dat de hitparade sinds lange tijd heeft voortgebracht! Ben dan ook zeer benieuwd naar de rest!

Vanwaar die stem? Album is nog nergens online...

avatar van Pinsnider
Er circuleert een sampler met 8 nummers op internet. Klinkt een beetje tam, maar niet onaardig.... Kan voorlopig helaas nog niet tippen aan King.... Op wellicht Desire na....

avatar van Man of Sorrows
Pinsnider schreef:

Dat zegt ook niet zoveel. Probeer eens The New Division of Tesla Boy om maar wat te noemen, niet zo bekend maar stukken beter dan deze slappe hap. Wat hitparade hypes betreft is Christine & The Queens ook 10 x leuker dan dit. Of Billie's Give Me The Knife...

The New Division is inderdaad ook wel leuk, maar Christine & The Queens vind ik dan maar flauwe Franse pop. Dan kun je beter Zaz opzetten als je iets nieuws Frans wilt horen. Maar moet toch ook zeggen dat ik dit album aan me voorbij laat gaan. Ik was helemaal weg van de singles Take Shelter, Desire en King, maar ben daar nu wel een beetje op uitgeluisterd en andere tracks die ik heb gehoord zijn meer van hetzelfde maar dan minder.

avatar van Gretz
Take Shelter, Desire en King heb ik helaas ook iets te vaak gehoord en dat doet dit soort nummer niet goed.

avatar van Arrie
ik heb alleen Take Shelter veel gedraaid, vind ik nog steeds met afstand hun beste nummer. King heb ik wel veel gehoord natuurlijk, maar op een of andere manier weten de singles na Take Shelter me gewoon niet zo te pakken. En inderdaad: veel van hetzelfde. Take Shelter blijf ik wel draaien, de rest geloof ik wel.

avatar van catdog
Zonde dat 'King' voor de grote doorbraak heeft weten te zorgen. Ik beluister nu het album en het is gewoon jammer wat er bijv. met 'Eyes Shut' is gebeurd. Een klein intiem liedje met elektronische invloeden heeft nu plaatsgemaakt voor een versie met een boombastisch pop-refrein. De scherpe productie is volledig verdwenen. Jammer dat ze nu opzichtig op die Top 40 markt aan het mikken zijn. Dat was bij het verschijnen van de eerste paar singles van het album toch even anders hoor.

avatar van Arrie
Ja, toen brachten ze nog uit onder Kitsuné...

avatar van Ralph.
Ik ben fan!

Dim
Ik vond de opener behoorlijk verrassend, maar het werd daarna snel minder. De stem is voor een enkel nummer wel te doen, maar gaat je op den duur tegenstaan - en ook de muzikale effecten zorgen op gegeven moment niet meer voor een verrassing.
Het album zal ik niet snel meer opzetten, maar King blijft uitermate leuk.

avatar van blur8
Inderdaad PuperPop met een leuke single.

Ik heb mijn vrouw meegenomen naar Sam Smith in tivolivredenburg vorig jaar november. Deze heren stonden in t voorprogramma en waren een verrassing voor me. Aangezien ik niks met het hoofd programma had, was dit wel een vermakelijke verrassing voor me.

Deed me enigszins aan de jonge depêche mode denken toen qua muziek.
Getalenteerde jongens en de zanger die wel wat kan.

Als ik de cd nu beluister vind ik t nog steeds als toen. Het klinkt best aardig, en sommige tracks zijn echt best ok, maar er zitten ook wat simpelere pop deuntjes tussen.

Vooral de vele noten die de zanger aan wil slaan in de vooral rustigere nummers maken dat ik afhaak. Dat is niet mijn stijl. Irriteert me iets teveel op lange termijn.
Ja.. het is nog voor wat jonger publiek, maar ben toch wel benieuwd naar wat deze heren in de loop der tijd gaan laten horen.

Leuke plaat, zeker voor een debuut. Maar geen hoogvlieger.

Communie is gedaan, nu is het tijd om in het leven de volwassenen te stappen.

Ozric Spacefolk
Kan er niet meer dan een 2,5* van maken.
Erg saaie en voorspelbare pop. Geen uitschieters en ook niets wat nou positief blijft hangen.

Ik vind het niet slecht en heb ook niet echt klachten over de zang. Ik vind het gewoon saai

aERodynamIC schreef:

En vervolgens helemaal uit mijn beeld verdwenen. King ken ik nu wel ja en de rest was nieuw.

Opvallend dat ik het hier al heb over een verplaatsing van Bitterzoet naar Paradiso en dat ze komend voorjaar al in de HMH staan. Het kan maar snel gaan.

Het album zelf: een beetje een herhaling van zetten. Prima pop, een partner die hier altijd wel dol op is en als ik het dan goed kan verdragen is het een prima uitstapje op z'n tijd. Ik vind dit altijd 'leuk voor in de auto muziek'.

Ringostar
Fantastisch album van begin tot eind!! Heerlijke muziek van nu.

avatar van esteban
Years & Years kon in 2012 meteen op mijn sympathie rekenen met hun ongelooflijk fijne debuutsingle I Wish I Knew, die onze gebieden nooit echt bereikt heeft. Dankzij YouTube ontdekte ik in 2014 ook de songs Real en Take Shelter, dat was instant-liefde. 'k Had deze gevonden naar aanleiding van het eveneens heel aangename Breathe, waarvan een andere versie op StuBru een bijna-maar-net-niet-hitje was. Vreemd genoeg staat net dit nummer niet op Communion.

Years & Years - I Wish I Knew (HQ) - YouTube

Years & Years - Breathe - YouTube

Eigenlijk had ik de hoop al wat opgegeven dat Years & Years écht zou doorbreken en de singles ook hier van de grond zouden komen. Ondanks die samenwerking met The Magician voor Sunshine, waarbij ik de stem metéén gespot had. Uiterst commercieel nummer, niets mis mee, maar toch niet helemaal de Years & Years die ik reeds kende.

En toen was daar plots King. Wát een song! Wát een clip! Eerst moest ik wat wennen, in vergelijking met Real en Take Shelter klonk dit plots wel heel toegankelijk. Maar het duurde niet lang alvorens ik ook hier helemaal aan verkocht was. Het album viel mij aanvankelijk lichtjes tegen, maar uiteindelijk zijn 'Shine', 'Eyes Shut' en bovenal Desire (het origineel, niet de 'featuring' hit) vaste nummers in mijn lijst met favorieten geworden.

Voor die verzameling hits zou ik met gemak 4 sterren geven, maar de vul-nummers -zoals ik ze noem- kunnen mij minder bekoren.

Wel blij te zien dat die doorbraak dan toch ineens gebeurde, het ontplofte zelfs. Hopelijk kunnen ze blijven verrassen.