KISS - Smashes, Thrashes & Hits (1988)

Label: Mercury

1. Let's Put the X in Sex (3:46)
  2. (You Make Me) Rock Hard (3:28)
  3. Love Gun (3:29)
  4. Detroit Rock City (3:48)
  5. I Love It Loud (3:43)
  6. Deuce (3:19)
  7. Lick It Up (3:55)
  8. Heaven's on Fire (3:18)
  9. Calling Dr. Love (3:27)
  10. Strutter (3:20)
  11. Beth [With Eric Carr Vocal] (2:47)
  12. Tears Are Falling (3:55)
  13. I Was Made for Lovin' You (4:30)
  14. Rock and Roll All Night (2:56)
  15. Shout It Out Loud (3:05)
avatar van Bashua
Vind de opnieuw ingespeelde tracks wel cool

Stijn_Slayer
Ik vind ze allemaal cool

Bashua schreef:
Vind de opnieuw ingespeelde tracks wel cool

Deze plaat is niet opnieuw ingespeeld, maar het betreft een re-mix. Alleen Beth is opnieuw ingezonden door Eric Carr, en hierdoor was Mr. Peter Criss weer pissed, en daar was het de heren Simmons en Stanley nu net om te doen. Eric wilde dit overigens niet en heeft telefonisch zijn verontschuldigingen aangeboden aan Criss. Waardoor Gene en Paul weer pissed waren.

Pffffff......

Overigens is dit het laatste grote succes van Kiss in Amerika, daar deze Double Platinum werd.

Hoe de verhoudingen binnen Kiss liggen en vooral het ego van in dit geval Paul Stanley, blijkt uit deze video, waar drummer Eric Singer een vlag uit het publiek opraapt maar deze uit de handen wordt geslagen.....

YouTube - kiss en chile 2009-shout it out loud

derkrijks
Volkomen overbodige (te veel herhaal tracks) compilatie. In die tijd was ik nog een fan, en dan ben je zo gek om het te kopen maar nu niet meer. De nieuwe nummers die er op staan behoren nu niet bepaald tot het beste Kiss materiaal 1, 2 en 12 zijn bagger. Pure geldklopperij.

derkrijks
En die Stanley is echt een arrogante kwal.

avatar van fabrice
Von Helsing schreef:

... vooral het ego van in dit geval Paul Stanley, blijkt uit deze video, waar drummer Eric Singer een vlag uit het publiek opraapt maar deze uit de handen wordt geslagen.....

YouTube - kiss en chile 2009-shout it out loud

Het concert in Chili, tja - je weet maar nooit welke vlag je opraapt en wat deze vlag betekent natuurlijk.
Kiss is altijd a-politiek geweest ... en Paul wilde waarschijnlijk dat dit zo bleef .... .

avatar van Casino Boogie
0,5
Baggerplaat. Als je de drums hoort (I Love It Loud, Detroit Rock City, Rock N Roll All Nite, Strutter) kan dit nooit een remix zijn, maar heeft Eric Carr het een en ander opnieuw ingeslagen. De nieuwe nummers zijn ook al van bedenkelijk alooi.

avatar van vielip
Prima verzamelaar waarop gelukkig ook eens redelijk wat spul uit de jaren 80 aan bod komt. Klopt de tracklist die hier staat trouwens wel? Ik heb Crazy crazy nights en Reason to live er ook opstaan, 100%! Van de nieuwe nummers vind ik alleen Let's put the x in sex goed. De andere (You make me rock hard) is niet zo heel bijzonder.

avatar van Brutus
Vreemd, ik heb een album waar Crazy, Crazy Nights en Reason to Live opstaan, maar Deuce niet.

avatar van vielip
Verrek nu je het zegt, de tracklisting zoals ie hier staat klopt niet. Ik heb ook een versie met Crazy crazy nights, Reason to live en géén Deuce.

vielip schreef:

Jij hebt de Europese CD versie. De tracklist hierboven is van de Amerikaanse LP uit 1988.

avatar van vielip
Oké duidelijk! Daarom heb ik de lp dus zeer waarschijnlijk laten liggen een tijd geleden

avatar van gaucho
Nee hoor, dan had je gewoon de Nederlandse LP-versie op de kop kunnen tikken. Die heeft namelijk ook de tracklijst van jullie CD. Wel een betere keuze dan die van de Amerikanen, vind ik eigenlijk, hoewel Deuce ook geen verkeerd nummer is. Zal wel komen omdat Crazy crazy nights hier ook nog een van de weinige Kiss-hitjes was, terwijl de Amerikanen veel meer hebben met de Kiss uit de jaren zeventig. In die tijd waren ze daar echt mega.

Ik heb zelf ook de Nederlandse LP-versie, maar heb nooit aanleiding gezien om die op CD te vervangen. Met CD-aankopen van albums als Double platinum en verscheidene reguliere albums heb ik deze verzameling wel voldoende 'gecovered', vind ik. Bovendien zijn de veranderingen in de mix bepaald geen verbeteringen, vind ik. Afgezien daarvan is dit per saldo een een heel aardige verzamelaar voor iemand die weinig tot niets van Kiss heeft. Maar zelfs de meest oppervlakkige Kiss-liefhebber zal hier Sure know something missen...

Wel een foeilelijke hoes trouwens...

Deze plaat schijnt trouwens in de VS ook nu nog heel behoorlijk te verkopen. Ik lees op Wikipedia dat dit het best verkocht Kiss-album is sinds ze in 1991 de verkopen gingen bijhouden met de Nielsen SoundScan. Hoeft dus niet hun best verkochte album 'overall' te zijn, maar kennelijk wel vanaf 1991. Sinds 2007 zijn er 810.000 exemplaren van verkocht in de VS (van de Amerikaanse versie dus). Voorziet dus nog steeds in een behoefte. Verbijsterend....

gaucho schreef:

Wel een foeilelijke hoes trouwens...

Het laatste KISS album die de platina status haalde in Amerika.

gaucho schreef:

Oké bedankt voor de tip! Opletten dus als ik 'm ergens op lp tegen kom. Deuce is natuurlijk een gaaf nummer maar die heb ik onderhand al op tig albums staan. Nummers als Crazy crazy nights kom je veel minder vaak tegen op compilaties voor mijn gevoel. En aangezien ik de jaren 80 Kiss te gek vind is de keus wat mij betreft snel gemaakt.